fredag, maj 29, 2009

Det første strikke-eventyr, ugen der gik

23. maj
Lader sig inspirere ud i det kreative, strikket kæmpetæppe i firkanter til Nora - med alverdens forskellige mønstre og variationer - så får jeg det jo lært:-) Dernæst tyk vamset rød enkel uldcardigan til moi. Endeligt den sødeste hæklede Olifantfamilie til Nora Langstrømpe - yeah det blir´så super fedt!


24. maj
Er blevet bidt af et vanvittigt strikketøj - men kan til sin store irritation ikke finde ud af at lave aflukninger, og det skal man jo ligesom kunne, når man er ved at strikke firkanter til et slumretæppe!!! Arghhh....


25. maj
Strikker på livet løs:-)

26. maj
Mandag aften med royal classic, stearinlys, facebook, strikketøj og Carlos Ruiz Zafóns Vindens skygge på terassen med blomstende klematis, sart lyserøde pelargonier og flotte orange dahliaer - det dælme i orden der!


27. maj
Fryder sig over sommeren med sin nye ven strikkearmen, auch....ikke at det holder mig tilbage, er straks startet på en gul firkant til slumre/legetæppet - men er ikke gode venner med vrang, overhovedet!


27. maj
Har sendt Hr. Vrang i skammekrogen for suverænt dårlig opførsel! Venter nu på ekspert bistand, der arriverer med sødt tilbehør fredag:-)


28. maj
Har lige været på suveræn temadag med arbejdet, venter på sushi og selskab, strikker gult i gult - uden Hr. Vrang - og ser rigtig meget frem til pinseferie med dejligt besøg af veninde med nuser, Kolding tur hos Olde og eftermiddags/grillhygge med Moster Malle - samt masser af hygge, kram, afslapning, god vin, SomersbyCider, strikning, havearbejde og andet dejligt:-)

3 kommentarer:

Randi sagde ...

Jeg tror Hr. Vrang opfører sig pænere når du er blevet lidt mere strikkegarvet, så du dermed slapper mere af. Nogle har glæde af at strikke på bambuspinde. Jeg synes personligt det er hip som hap.
Addi strikkespinde skulle også være rigtig gode mod håndled og arme, men dem har jeg ikke selv erfaring med.

Og ØV ØV ØV hvor er det surt at vi måtte aflyse i dag! Havde ellers pakket både et hækletøj og et strikketøj ned :-)
Min dag har taget den nye drejning, at min mor alligevel skulle til Østerbro, så nu mødes jeg med hende og svigerinde inkl. Fætter Erik i stedet for i dag. Trods alt en acceptabel erstatning for dig og Nora :-)

Knus!

JJH sagde ...

Det lyder hyggeligt med din nye strikkelyst. Selv laver jeg rigtig meget håndarbejde, men det er ikke altid, jeg kan finde aftagere. Det er ret begrænset, hvad børn og børnebørn kan aftage. Ham der hr. Vrang skal du nok blive venner med, han er slet ikke så besværlig, når man kender ham. Også aflukning er let, men man skal selvfølgelig lige lære, hvordan det gøres. Det lyder spændende med et tæppe med mange forskellige firkanter, men mange mønstre kan være lidt vanskelige, når man ikke er trænet i at læse opskrifter. Du må øve! Jeg ser stadig frem til, at Bookworm starter igen, men jeg forstår godt, at det kræver tid og energi fra jeres side :-)

simpelsyning sagde ...

Hej Grith - spændende at du også strikker. Det skal nok komme med øvelsen. Måske kan du bruge nogle af de lettilgængelige tutorials som findes rundt omkring på nettet, bl.a på YouTube, som instruktion.