lørdag, oktober 07, 2006

Bogstavs-maraton med efterfølgende kræs...

Lørdag. Burde være hygge-nygge dag. Istedet knokles der. Bevidstheden siger mig noget om at stille andre tilfreds. Være seriøs. Være flittig. Det er ok. Men min lille djævel på skulderen siger; "Come on, slap nu af, pjæk, pjæk, pjæk!"....

Jeg bekæmper den. Vil bare være flittig og arbejdsom, selvom jeg jo også skal tage vare på mig selv og huske at hygge mig i weekenderne. Javel, det må så blive efter et meget tiltrængt upload på www.bookworm.dk

Ved jo også, at tilfredsheden følger senere, selvom jeg lige nu egentlig hellere ville slænge mig på sofaen med en god bog. Virkeligheden er, at jeg sidder her med over 130 anmeldelser, kodet, sat op, og databasen råber og skriger på dem. At fatte sin hjerne, fokusere og få det klaret. Yes sir. Også et nyhedsbrev og diverse gode artikler skriger på at blive gjort klar. OK, OK, nu skal jeg være der.

Kender du det med den gode arbejdsomme og milde engel i fight med den lille, røde djævel?

Forude venter dog kræs. Når dagen har budt på arbejde, og jeg ender med ømme øjne og en nakke/ryg der har set bedre dage, ja så har manden min lavet lækker bøf med dejlige sauce, og ovnfad med kartofler, champignoner og soltørrede tomater. Man får sikkert også skænket et dejligt glas rotwein. Hurra for ham.

Så tændes der for telly, og matador toner frem. Roen sænker sig. Og aftenen sluttes af med endnu et afsnit af "Lost". Er ved at gense sæson 1, før jeg kaster mig frådende over sæson 2. Derefter synker jeg så ned i det bløde og en masse timers hvile venter inden en arbejdsom søndag - hvor der dog også skal kræses kage til svigerforældrene, der kommer til kaffe/kaffe-eftermiddags-hygge, så ikke alt er arbejde:-)

God weekend derude!

Ingen kommentarer: