tirsdag, juli 03, 2007

Hvordan var dine sidste graviditetsuger?

Så er der kun et par dage til termin, men da alle jo ved at terminsdatoer er totalt overvurderede ( ? ), så har jeg sagt til mig selv, at den efterhånden store gajol sikkert først kigger ud omkring den 20 juli, så her væbner vi os med tålmodighed. Nå ja, og så starter tour de france jo lørdag, så vi har noget at hygge os med under ventetiden;-)

Noget jeg undrer mig over, og spekulerer over, er min tilstand, om den nu er normal. Den ene dag er jeg sprængfuld af energi og super meget på toppen - kunne snildt tage 2 måneder til som gravid - for pludselig næste dag, at have småhovedpine, halvkvalme, være dødsenstræt, svimmel og des lignende. Min urin og mit blodtryk har været helt normalt, og gajolen stortrives og er i fuldt vigør, alligevel bliver jeg bekymret for, om der er noget galt - svangerskabsforgiftning? Eller andet ubehageligt.

Nogle nætter sover jeg frygteligt, mens jeg andre nætter lige nupper 9 timer og vågner frisk til dåd. Nogle dage værker min bækken og min ryg gør ondt, mens jeg andre dage stort set ingen gener har. Nogle dage har jeg plukveer, der niver af pommern til, og så kan der gå dage, hvor der kun er helt små plukveer, der udløses af bestemte bevægelser. Det jeg mener er, det går virkelig op og ned, og er det normalt?

Skal til JM her om 2 dage, så vil jeg snakke med hende om mine bekymringer...

Håber at høre fra andre om deres erfaringer med de sidste graviditetsuger 40-42 - hvordan var det for dig? Fif du kan give fra dig?

Ingen kommentarer: