tirsdag, februar 12, 2008

Forårs-følelser


Ja, foråret titter jo frem, sådan lidt om hjørnet, og det er vist tid til en lille update.


Alt i alt må jeg sige, at jeg er ganske lykkelig. Tingene kører her i det lille hjem, med den lille store Langstrømpe på lidt over 7 måneder. Spiser godt, sover godt, trives, er glad, kravler, smiler, underholder sig selv, leger med mor og far og så videre. Ikke det store at beklage sig over der, faktisk kun stor, stor glæde og L´amour.


De to hundebasser har fået en "lillesøster", og også de trives godt. De er meget interesserede i Nora, og hun i dem. De er begge begyndt at fortrække, når hun kravler for tæt på, og det kan man vel ikke ligefrem bebrejde dem. Men de har det godt. De er ude, når Nora ikke sover, og dette "skiftehold" i haven, lader til at fungere. Hvis Bazooka er ude, når Nora sover, ja så ender det som regel med, at hun vækker hende, og det kan vi jo ikke have. Baloo sidder tit ved barnevognen og passer på, så han får lov at rende ud, når han vil.


Vi voksne trives også. Vi forældre;-) Vi finder tid til hygge os og være sociale, både med andre og hinanden. Vi er ikke nær så trætte som i Noras første halve år, så alt i alt er det godt det hele.


Vi har en aktiv hverdag, til trods for at jeg har valgt mødregruppen fra. Trives med at se mennesker i mindre grupper, 9 var altså for meget. Jeg ser mange mennesker, laver meget, tager meget ud, og dette blandes med hygge og praktisk arbejde derhjemme, så Noras rutiner og rytme kan passe ind, for det er først og fremmest hendes trivsel det handler om.


Tanken om barsels-slutning har også meldt sig. Jeg har ikke helt styr på, hvornår det bliver, for der er også lige 5 ugers ferie, der skal holdes bagefter, og alt i alt kommer det jo an på, hvornår vi får vuggestueplads til Nora. De var ikke særlig optimistiske i pasningsordningen, de mente, at hvis jeg kunne vente til skolestart, var der gode muligheder, ellers ikke. Dvs. til august. Jeg ville jo gerne starte hende op til maj, hvor hun så er 10 måneder. Men vi må vente og se. Glæder mig under alle omstændigheder til at komme igang med at være selvstændig, så må det jo briste eller bære. Nu tager vi de 1½ -2 år og arbejder på dette firma, og så kommer der jo forhåbentligt et barn til, og til den tid, må vi jo så se, hvor meget barsel jeg skal holde, i forhold til om virksomheden kører godt eller ej. Kører den ikke godt, ja så bliver den lukket ned, og så skal jeg have et lønnet fast arbejde efter barsel nummer to. Fremtiden vil vende de sidste brikker, og fortælle mig, hvordan alting bliver.


I dag skal vi ud og gå en dejlig tur i det gode vejr sammen med Heidi og Sabrina, om en times tid. Inden da er der en dejlig opvask der venter. I morgen står den på praktisk arbejde herhjemme, samt hygge, for kl.14 venter vi kaffegæster. Gudfar Søren og tante Torun samt hendes niecer, Frida og Andrea, kigger forbi. Det bliver hyggeligt;-)


Torsdag går det for første gang i svømmehallen, og det bliver sjovt at se, hvad Langstrømpen siger til sin første dukkert;-) Heidi og Sabrina skal med, og vi glæder os meget.


Fredag kommer mormor og passer, da jeg har ærinder. Hun overnatter til lørdag, og vi skal rigtig hygge os. Stort tillykke til mormor, i dag har hun været til eksamen i Marte Meo og bestod;-) Bare så flot. Vi er glade, især fordi det betyder, at vi nu skal se mere til hende, hun har haft travlt med at terpe, men nu er det overstået, og så kommer hun mere herind;-)


Lørdag skal jeg være sammen med min veninde Malle, vi skal spise frokost og gå en dejlig tur. Farmand tager Nora med på besøg hos onkel Lars og kusine Anna, tror jeg nok, planerne er vist endnu ikke helt lagt.


Alt i alt en dejlig uge, alt i alt et dejligt liv, håber det samme for dig kære læser;-)

Ingen kommentarer: