fredag, april 18, 2008

Så fik vi svar:-)

Hip hip hurra, i går fik vi brev fra kommunen, vi har fået vores 1. prioritet vuggestue, og Nora skal starte på Kaninstuen i vuggestuen Hvidtjørnen fra fredag den 16 maj;-) Vi er ellevilde:-)

Den lille Langstrømpe er bare SÅ parat! Hun har nu i ca. 1½ måned rejst sig, har kravlet ca. siden jul, så der er knald på. Hun kommer vidt omkring og er meget hurtig. Går fra møbel til møbel, står ofte med kun en hånd, står tit på et ben, og leger i den hele taget meget med balancen. Er blevet super god til at komme op og ned, og ja, vi venter sådan set bare på, at den lille ballademager ( for det er hun altså også blevet med al den mobilitet ) begynder at gå. Jeg mener, at det sikkert sker inden, hun starter i vuggestue, men nu må vi se:-)

Det går prima med hapsmaden, efter lidt indkørings-raseri over det nye. Nu spiser hun fint, og hvor er det dog befriende, at det er blevet så meget nemmere med mad. Nu kan vi bestille børnemad til hende, når vi er ude, og hun elsker tunbolle fra Kongsted på Hovedvejen, så når man ikke gider lave mad, ja så er alternativtet sundt;-)

Tænk, det barn der engang var lille, ja hun er nu 9½ måned. Leger, traller, smiler og griner dagen lang. Sover om natten uden så meget som et kny, altså det er skønt!

Tænker på, at give Nora Biostrath snart, så hun er rustet til alle bakterierne, som hun bliver udsat for i vuggestuen. Og ellers er både sko, gummistøvler, termosæt, regnsæt og flyverdragt indkøbt.

Ellers andet man skal huske ved vuggestuestart? Nogle gode råd? Erfaringer? Hvordan var det for jer?

Vi laver en blid indkøringsperiode, for jeg har jo barsel til august, så hun bliver hentet tidligt, så vi stadig kan hygge sammen herhjemme. Hvis altså hun vil med hjem, for jeg kunne sagtens forestille mig, at hun bliver ellevild med vuggestuen:-)

Det går også rigtig godt med moa´ren:-) Skal have behandlet min fødselsdepression hos en ny psykolog fra maj af, og det ser jeg frem til, så jeg kan smide denne mørke del af mig selv, som indimellem kigger frem. Heldigvis har jeg ikke mærket noget til det i et par uger nu, men det ligger der jo stadig, det skal man jo huske. Regner helt klart med, at den nye psykolog kan rykke ved nogle ting, så jeg kan få bearbejdet og smidt det bag mig.

Tænk, at jeg engang havde så lille et barn, som på billedet, hvor Nora er 3 dage gammel, det er jo ufatteligt! Sikke en udvikling...

Grith, og Nora-snart-vuggestuebarn

Ingen kommentarer: