onsdag, november 05, 2008

Er du vild med at strikke eller hækle?

Så er det tid til en ny hobby:-) Ja, jeg har besluttet mig for, at der skal ske lidt nyt, og springer derfor ud i at lære at strikke.

Pakken er på vej, 5 nøgler lækkert garn til et sjal, store tykke bambuspinde, og 20 nøgler blandet akrylgarn i alverdens farver samt hæklepind, der skal blive til elefanter i diverse størrelser til Nora.


Ja, ja man er jo ambitiøs. Jeg glæder mig som et lille barn op til juleaften:-) Har tilmeldt mig en online strikkeklub, og når jeg så har lært teknikkerne - ja for det skal jo naturligvis læres først, og så kan jeg trævle op bagefter, så skal de to nævnte første projekter startes op. Opskrifterne ser simple ud, så jeg er optimistisk.


Ser frem til at sidde og hygge mig om aftenerne, i stedet for at gå tidligt i seng, se tv eller lignende. Har dog allieret mig med veninden på mandag, hun er jo garvet, så hun kommer og giver gode råd:-) Blev simpelthen så inspireret af hendes vanvittigt lækre pink cardigan, wauw den er flot!


Og lad mig så høre fra alle jer strikkere og hæklere derude, har I gode råd? Eller nogle, not to do-råd? Lad mig høre lidt, om jeres strikkekarriere, hvad er det vildeste I har strikket? Bliver man afhængig af det her strikkeri? Kort sagt, overload mig med strikke-historier:-)


Ciao fra den totale novice-strikker:-)

3 kommentarer:

Anne L sagde ...

Hvordan gik det så? :-)

Strikning er en topsmart hobby - når man bliver god, kan man strikke til fjernsynet, når man er passager i en bil og er til kaffeselskab. Jeg kan desværre ikke strikke, men jeg beundrer virkelig folk, der kan give den hele armen.

Maria sagde ...

Uh, jeg savner også at strikke! Når jeg rykker rundt på alt rodet, vi har i lejligheden, finder jeg også garnnøgler og stofrester og andet, der giver mig lyst til at hive symaskinen og strikkepindene frem!

Men er jeg god til det? Nope, niksen. Desværre. Du og Randi må give de gode råd videre :-)

Anonym sagde ...

JA! Man bliver afhængig!
Det kan godt gå hen og blive dyrt i garn, jo mere kræsen man bliver ;-)

Omvendt, så er der jo også penge at spare på nogle ting.

Glæder mig til at følge din garnkarriere :-)