fredag, maj 28, 2010

Noget anderledes - efter inspiration fra Randi

Reglerne for denne award er som følger:


Kopier awarden ind på din blog - for at vise du har modtaget den eller som inspiration

Tak - og link den, der har givet dig den

Link til 7 andre og spred lidt glæde ved det:-)

Fortæl 7 ting om dig selv


Tak til Ranna for inspiration - for at give mig lidt nyt at blogge om - og et lidt andet perspektiv end bare baby, tumling, baby, tumling, morliv, brok, glæde mm.

Jeg opfordrer disse 7 personer:

Maria - onlinehverdag.dk

Frederikke - hende.dk

Line - indiaograja.blogspot.com

Stine - klemsemor.blogspot.com

Charlotte - gullach.dk

Nanna - monkiitalk.blogspot.com

Skumle - skumle.urbanblog.dk

Håber de har tid og lyst, kunne være interessant:-)

Og så til de 7 ting om mig. Tja bum bum.

1. Jeg er et udpræget kontrolmenneske, der trives suverænt med at lave en masse planer, lister og struktur - det er ikke altid, de holder, men de laves grundigt og udførligt - min mand mener, at jeg ofte bruger længere tid på at lægge planer, end på at udføre det som planerne eller listerne er målet for. Sikkert. Men jeg elsker min struktur og min kontrol. Ergo er jeg også et menneske, der trives dårligt i for meget rod og kaos - og eftersom jeg bor sammen med et meget spontant og anderledes menneske, ja så er jeg tit brokkende og bitchy. Det vil jeg gerne lave om på. Jeg vil gerne slippe tøjler, så at sige:-)

2.Jeg har en hemmelig drøm, om at sælge alt og køre igennem USA med min familie, bare slippe alt det vante og drage derudaf. Det behøver egentlig ikke være USA, bare ud og rejse, men fx USA. Tror egentlig bare det handler om at gøre noget nyt, bryde op, se nye vidder. Hverdagslivet er dejligt, men er ofte præget af praktisk arbejde, og det er jo ikke synderligt interessant at vaske tøj, gøre rent, rydde op mm. Måske gør vi alvor af det en dag, og holder orlov og tager afsted, hvem ved:-)

3. Vi var i 2008 tæt på at blive udstationeret i Amsterdam, men børnepasning var besværligt dernede og andre elementer gjorde, at vi ikke kunne takke ja. Det er jeg rigtig ærgerlig over. Jeg er vild med Holland, og især Amsterdam, og ville så gerne have boet dernede. Vi besøgte en af Jacobs kollegaer, der havde et lille rækkehus midt inde i Amsterdam, det var simpelthen så cool. Kanalerne, stemningen, det hele. Elsker, bare elsker. Vi må helt sikkert derned på ferie indenfor de næste par år. Nu er turen planlagt for denne sommer, det bliver frankfurt, Østrig og Berlin, men snart, snart:-)

4. Jeg elsker mine børn så meget, at det nogen gange næsten gør fysisk ondt. De er så pragtfulde, så unikke, så fantastiske. Men også hårdt arbejde:-) Jeg håber at kunne lokke Jacob med på en efternøler om en 4-5 år, for jeg kan ikke forestille mig, at Albert er mit sidste barn. Men det afhænger jo af vores arbejdssituation, vores økonomi, hvor vi bor, om vi har råd til en større bil mm. - nu må vi se, hvis jeg kan lade være med at bitche, så kan det jo være, at han lader sig overtale. Og ellers er det heldigt, at han sover meget tungt, ha ha.

5. Min far bor på Filipinerne, og det er ikke meget kontakt vi har. Jeg drømmer om at holde ferie på Coco Beach sammen med Jacob, Nora og Albert - men de der knap 20-30.000 vi skal bruge på det, ja, det er mange penge at skulle finde i budgettet. Men hvem ved.

6. Min bedste har fået Alzheimers. I mange år var hun den, jeg var tættest på. Vi kunne føre timelange snakke, om alt muligt, det dybe og det lette. Vejr og vind. Konflikter og madlavning. Det kan vi ikke rigtig mere, og jeg får lyst til at græde, når det går op for mig, at jeg har mistet min elskede bedste til en helvedes sygdom. Jeg forsøger stadig med kontakten, men det er kun en flig af den bedste, der var engang, der er tilbage. Det er så svært, rigtig svært.

7. Mit speciale er litteratur. I dag læser jeg ikke særlig meget mere og arbejder ikke indenfor mit eget felt. Drømme om bookagent, et firma med bogsite, konsulentbistand og skribent-jobs har jeg måtte vinke farvel til. Farvel til ønskebarnet bookworm.dk . Det tog os lang tid at indse, at det er sådan. Drømmene er der stadig. Men lige nu er det Nora på næsten 3 år og skønne Albert på snart 10 uger, der fylder. Sådan er det, og det er også helt naturligt. Jeg håber dog, at jeg en dag vender tilbage til mit fag - og at de otte år på uni ikke er trådt helt ved siden af. En typisk akademiker-historie, tror jeg nu nok.

Tak til Randi for inspiration:-)

1 kommentar:

Randi sagde ...

Og tak til dig for nogle spændende og uddybende punkter!
Milliard gange øv til bedste med Alzheimers :-( Det er jeg sgu ked af at høre. Min egen mormor blev jo dement, så kender så udmærket følelsen af at miste sin bedste, mens de stadig er i live. Så absolut ikke i orden.
Jeg drømmer også for vildt om Amsterdam - men nok mest som en kærestetur så man rigtig kan være længe ude om aftenen ;-)