torsdag, august 04, 2005

Lykken er en pink latyrus, solskin, kaffe og Potter

Lykken er så enkel, såsom at nyde formiddagen på bagterassen af sit nye hus, mens solen skinner, der læses Harry Potter, nippes til kaffe, og i ny og næ kigges der på den smukke pink latyrus der er igang med at blomstre sig vej op læhegnet:-) Så kan man altså lige klare det...tiltrods for dårlig samvittighed over en masse ting der ikke er blevet gjort vælger jeg altså lige at nyde livet
her og nu, det skal der jo også være plads til:-)

Siden januar har jeg konstant haft dårlig samvittighed over en masse ting jeg ikke får nået, det skaber stress og med et nyt hus og tilhørende gammel have, er jeg simpelthen nødt til at gøre op med dette. Væk med dårlig samvittighed, kommer tid kommer råd. Hver ting til sin tid og hvad man ellers siger. Helt ærligt - der sker jo ikke noget ved at tage tingene lidt mere roligt, og så må man jo bede andre mennesker om at bære over med én. Alternativet er at få stress, og det vil jeg bare ikke, det har jeg døjet nok med, så fremover skal piben altså have en anden lyd.

Ja, der ligger masser af bookworm.dk arbejde og venter, ja der er et speciale der lige skal have ca. 20-30 timers arbejde endnu, ja der er et hus der skal sættes i stand, ja der er en gammel ukrudtsbefængt have der skal ordnes - men ved du hvad? Istedet for at lade mig martre af alle disse projekter vælger jeg at sige: ja, hvor er det skønt, der er en masse glæde forude, en masse ting der skal ordnes, og det bliver de, hver til sin tid. Lige nu vælger jeg at nyde at jeg har fået et fantastisk hus med en fantastisk have, at jeg holder ferie men hver formiddag skal arbejde på lidt af hvert, lige del speciale, lige del bookworm.dk - og eftermiddagen kan så tilbringes sammen med ham jeg deler mit liv med, og vores to dejlige hunde, forskellige gøremål i forhold til hus og have kan vi sammen ordne, og lad os dog for ...... nyde at gå ombord i livet, at være effektive samtidig med at være livsnydere!

Er du livsnyder ellers stresset arbejdsbi?

Jeg vil være livsnydende effektiv deltids-arbejdsbi fra nu af:-) Uhm....glæder mig allerede til en skøn grillaften i aften, med lækker mad, et godt glas rødvin og en kæreste der er dejlig veltilpas fordi han lige har fået 4 ugers ferie:-)

Sådan er livet her....

Ingen kommentarer: