lørdag, juli 30, 2005

Vand kom hid - jeg elsker dig!


Vand, ja et omdebatteret emne disse dage. Bare rolig, selvom jeg elsker vand er jeg også en af dem der savner varmen. Men som nybagt haveejer priser jeg vandet velkommen - dejligt og skønt at min have får hvad den har brug for, så kan jeg rigtig komme i haven næste uge, frem med plæneklipper og så videre:-)

Istedet for den gnavne tilgang som mange danskere har overfor vandet der jo er en livsnødvendighed og en vækst-faktor, ja så vælger jeg at elske vandet! Vand er så dejligt livsbekræftende - og bare rolig, heden kommer garanteret tilbage næste uge - set i et andet lys kunne vi jo prøve at glæde os over at vi ikke har tørke og deraf følgende hungers-katastrofe som visse andre steder på kloden, og så værdsætte det vand der kommer fra oven.

Det gør jeg! Og jeg takker himlen for al det vand den kommer med til min have. Med den tak kunne jeg dog også godt tænke mig at lave en lille aftale med himlen: fair nok, tak for vandet, kunne man så monstro bestille lidt sol og varme til næste uge?

Ingen kommentarer: