tirsdag, december 07, 2004

Kommakursus.....

Jeg skal komma efter dig skal jeg:-) I dag og i morgen skal jeg nemlig på komme(a):-) kursus, 2 x 3 timer, for både som specialestuderende og redaktør er det vigtigt at kunne sætte de rigtige kommaer på de rigtige steder:-)

Personligt synes jeg folk sætter komma´er vidt forskelligt, og efterhånden er reglen lidt, at man stort set må gøre det som man vil, men....efter i morgen burde jeg jo have tjek på den sag:-)

Det er vigtigt at kunne beherske det danske sprog korrekt, også når man skriver. Når jeg læser, hvad enten det er aviser eller blogs, ja så må jeg indrømme at jeg ofte støder på stavefejl og dårlige formuleringer - og det undrer mig alligevel en del, for vi har da alle gået i folkeskolen, og burde have oparbejdet en vis sproglig sans? Men ofte læser jeg jo videre alligevel, og bærer over med folks stavefejl - for man laver jo også selv nogle indimellem:-) Nobody is perfect:-)

Jeg synes sprog skal være kreativt, udfoldende og smage godt, og her spiller grammatik, kommasætning med videre, altså også ind.

Hvad betyder sproget for dig? og er der et særligt ord du holder af?

Jeg synes fx at fabelagtigt, zebra og sporvogn er dejlige ord:-) Blandt mange:-)

Ingen kommentarer: