onsdag, december 01, 2004

To blog or not to blog

Hrm, efter et par gange at have stødt på kommentarer rundt omkring i blogland, der virkede negative og nedladende overfor bloggens ejermand, kunne jeg godt tænke mig at rejse en debat om netop dette fænomen.

For hvor går grænsen?

Jeg synes man skal kommentere hvis man har noget relevant at sige, og at man bør holde sig væk hvis man er negativt ladet på en dårlig måde. Sagt på en anden måde; at man læser de blogs der appelerer til én, og hvis man endelig indgår i en diskussion, at man så siger tingene på en ordentlig måde. Jeg er flere gange stødt på kommentarer der er deciderede ondskabsfulde, og helt ærligt, så kan jeg bare ikke se, hvorfor folk skal lade deres hverdags-galde gå ud over uskyldige mennesker, der såmænd bare blogger om det der lægger dem på sinde. Er det fordi man er smålig og bare skal have én det kan gå ud over?

Selvfølgelig har vi ytringsfrihed i DK, men hvorfor være ondskabsfuld? Nedladende? Eller intetsigende for den sags skyld?

Smag og behag er jo forskelligt, og vi er jo meget individuelle her i blogosfæren, både i det skrevne og det kommenterede - men hvorfor ikke bare opføre sig anstændigt? Bare fordi man ikke står ansigt til ansigt med vedkommende man kommenterer hos, betyder det altså ikke at man bare kan kaste tilfældigt galde op. Ta´dog og vær lidt menneskelig og anstændig.

"Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man efter min mening, på godt gammelsdags danske, skride!

Hvad er din holdning? Hvor langt må man gå? Og hvor langt bør man gå i sin holdning? Kan man tillade sig hvad som helst?


Ingen kommentarer: