onsdag, maj 17, 2006

Bogormen med hegn, gødning og regn!

Vi bygger hegn. Eller rettere, jeg har en dejlig kæreste der bygger hegn. Jeg hjælper, servicerer, smiler og stiller skeptiske, kritiske spørgsmål....

Bededagsferien startede med at dejlige mennesker gav os en hånd med trådhegn om hele grunden, så hundebasserne kan springe rundt i hele haven. Sammen med Jacob fik de den skønne idé, at vi da enkelte steder hvor der er åbent, skulle bygge rigtigt hegn. Med dobbellåger og alt muligt andet lækkert. Og kompliceret.

5000 kroner fattigere er vi nu ved at bygge hegn, flot hegn. Ih ha da. Men nu regner det. Og ferien er fordi. Tiden går for hurtigt og man når for lidt ifølge kæresten. Men bogormen siger, det man ikke når i dag når man imorgen, stress, af, drik god kaffe, kys hinanden, lad gødningen trænge ned i græsset og glæd dig over regnen. Om lidt når solen skinner igen så arbejder vi videre, og fuglene vil synge, og bookworm.dk vil snarest være opdateret igen, ikke kun på grund af regnen, men delvist:-)

Det nye rosenbed og de nye tagetesbede nyder regntiden. Trillebøren står fuld af bras fra baghaven hvor bogormen har klippet og regeret. Fra køkkenvinduet kan jeg se vores havemøbler der er mørke af regn, min nye bålplads-grill, og foderbrættet der kommer bedre til sin ret nu. Fremfor alt kan jeg se pæretræet der står i fuld, hvid blomst, og jeg kan se min dejlige, dejlige have, hvordan har jeg nogensinde kunne leve uden min have? Tsk....

Hvad laver du i regnen?

Ingen kommentarer: