onsdag, maj 10, 2006

Bogormen "on the highway of life"

Undskyld hr. gud, men kunne vi sænke farten lidt? Jeg trænger til en kort pause...

Bogormen synes det går lige lovlig stærkt i øjeblikket. Deraf også stilheden her på bloggen, jeg beklager altså mange gange, men livet og mit hektiske åndedræt kommer i vejen. Alting farer forbi derude, og for hver dag jeg ser haven er der kommet nye blomster op, mailboksen fyldes, radioen kører, indkøb bliver fortaget, dankortet flænset, post åbnet, skraldeposer smides ud, storskrald hentes, fuglene synger og....og....og....ja, jeg trækker da heldigvis stadig vejret:-)

Kunne vi køre lidt i slow-motion? Jo tak, jo tak.

Sådan er nogle dage, nogle uger, men generelt for mit liv er at tingene går for stærkt, eller også er det bare en anden måde at sige: jeg har for meget om ørerne. Så det må jeg prøve at gøre noget ved, eller sagt på anden vis, prioritere noget og nedprioritere andet.

Idag har jeg arbejdet hårdt med upload til www.bookworm.dk hele dagen, ganske simpelt for at jeg i morgen kan tage mig en "bogormen forvandles til den lille gartner"-dag. Jep, hele dagen i min dejlige, frodige have, og jeg glæder mig som et lille barn aftenen før en fødselsdag. Jeg skal luge, jeg skal fjerne, jeg skal gøre min have ren og fin. Jeg skal beundre de store, dejlige teracotta-potter jeg har købt i dyre domme. Jeg skal planlægge, være i min haves vold, en hel dag, jamen altså, paradis venter forude...

Jeg tror jeg går i seng nu, så bliver det hurtige have-dag, hvor skal jeg bare svine mig til, ase mase og være skruphamrende lykkelig!

Hvad gør dig skruphamrende lykkelig?

Ingen kommentarer: