søndag, januar 06, 2008

En lille langstrømpe på nattesjov

Så spring dog videre fra det forbaskede spring!

26 ugers springet raserer her hos os, suk, dybt suk. Vores før så nemme Langstrømpe, barnet man kunne ligge i seng, og så lukkede hun øjnene med det samme og sov, barnet der elskede sin skemad overalt på jorden og bare spiste og spiste, barnet der altid smilede og var glad, ja det lille barn er blevet en rigtig røver, en surmule der er spisenægtende, og tilmed en natte-hysterisk lille nisse.


Hun har lavet om på alle rutiner og enhver rytme, og vi ved aldrig, hvordan dagen kommer til at forløbe. Suk. Jeg kan håndtere en hel dag, være tålmodig, også når hun hysser og ikke vil spise, når hun vræler og er gal i skralden, men når det bliver aften og nat, ja så kan jeg bare ikke mere.


Min mand er den stærke aften og nat, og deraf deler vi os jo lidt op. Men jeg må indrømme, at jeg føler mig som en dårlig mor, når jeg ikke rigtig kan tage det om aftenen og om natten. Andre der kender dette? Hvordan forløber tigerspringene hos jer?


Nora har haft 4 bisser på vej i 1½ måned nu, og det piner hende. Vi giver hende bidelegetøj fra køleskabet at tygge på, og hun virker tilfreds, men der er ingen tvivl, om at det er generende. Hun har gnubbet og gjort ved i hele munden i lang tid nu. Er tænderne virkelig så lang tid undervejs?


Og så lige en skøn nyhed: min skønne unge ( for det er hun jo stadig ) er begyndt at kravle;-) Hun mangler stadig træning, men ja, den er god nok. Op at rokke på alle fire, stå og svaje frem og tilbage osv. Indtil videre kan hun kun kravle baglæns, men det har jo gjort, at vi skal holde øje med hende hele tiden nu. Og kravlegården er blevet kedelig. I det hele taget har verden seriøst åbnet sig for hende, og der er fuld fart frem;-)


Nytårsaften klarede hun i stiv arm. Sov sig gennem det hele, til en fest med 15 mennesker og masser af larm og ballade. Selv blev jeg helt stresset over al det hurlumhej, men hvor er det skønt, at hun bare tog det så cool.


En træt søndagsmor Hej fra Grith og Nora 6 måneder;-)

Ingen kommentarer: