lørdag, juni 19, 2004

Old times, gamle venner

Vi skal til 2 x 30 års fødselsdag i dag på sydsjælland hos 2 af mine gamle venner fra folkeskolen. De fandt sammen da de gik i 7´ende klasse, er nu gift på 6.år, har en sød lille knægt og et dejligt hus.

Ja og nu runder de 30 begge 2, præcis som Jacob og jeg der fejrede det i februar hvor de også var med, - det skal nok blive hyggeligt:-)

Men hvad er det med gamle venner? De betyder uendeligt meget for mig. Der er en samhørighed med gamle venner, minder, ballade, sjove narrestreger, man har tilfælles - en stemning som man oplever når man er sammen med dem. Hvad er det for noget? Sentimentalitet? Nostalgi? Eller er det fordi man kender hinanden så langt tilbage?

Jeg har stadig kontakt med andre fra min folkeskoletid, personer der betyder alverden for mig, og mennesker som jeg bare føler mig i virkelig godt selskab med. De kender mig jo, på godt og ondt.

Når jeg taler med mine "gamle" venner er vi præcis tilbage som dengang, også selvom man ikke har talt sammen i årevis, og jeg har egentlig undret mig over det, for hvad er det for en mekanisme? Den er fantastisk....

Hvad med dig, har du gamle venner og hvad gør det ved dig, hvad er det for en stemning du sættes i når du er sammen med dem?



Ingen kommentarer: