torsdag, september 09, 2004

Sommerhus og livsfilosoferen

Om ikke så lang tid skal jeg tilbringe en uge i sommerhus for at få lavet noget på mit speciale, og jeg ser virkelig frem til det. Ser frem til at komme lidt væk fra de samme vægge, ser frem til at komme ud hvor der er lidt mere plads, lidt mere natur, lidt mere frihed.

Frihed betyder meget i et menneskes liv, frihed til at gøre det der føles rigtigt. At gøre det der føles rigtigt må siges at være det bærende motto i mit liv pt. - jeg gør alt det der føles rigtigt, og det er farligt, udfordrende, energikrævende, skønt, befriende og meget mere. Det kan gøre rigtig ondt, og det kan virke så utrolig meget lettere bagefter, fordi et åg er blevet løftet fra ens skuldre.

Valg er det samme som fravalg, i alle livets facetter. Det er en hård tid, samtidig med at det er en dejlig tid. Processen er igang, hjulene er ikke til at stoppe, - hold .... hvor der sker meget i mit liv - er det sådan at være fyldt 30? Åbenbart.

Man tager pludselig stilling til en masse ting, vælger fra og vælger til, stå ved en korsvej hvor der skal slås ind på en ny og mere "gruset" vej, en ny retning skal tages. Det koster....bekymrer og gør ofte ondt - men ligeså ofte giver det mig et booast af livsglæde og boblende kreativitet.

Men hvor er det skønt at træffe nye valg, bevæge sig nye veje, gøre det der helt helt inde føles som det absolut rigtige.

Har du stået ved disse korsveje hvor du har skulle vælge? og hvad er din erfaring?

Ingen kommentarer: