onsdag, september 22, 2004

Tankemylder

Det kan være frusterende og berigende på samme tid at have et gigantisk tankemylder kørende for fulde hammer i ens hoved!

Cirka sådan kan mit liv betegnes lige nu, det er ihvertfald sådan det føles. Tankerne mylrer omkring, baner sig væk, skubber til hinanden, maser og presser. Den ene kan knap nok komme til for den anden. Puh ha...det er ret udmattende.

Derfor forsøger jeg virkelig at rense ud i mit liv. Forsøger at få styr på tingene og prioriteterne. En svær proces. Alting tager sin tid.

Og hvorfor tager ting så enorm lang tid? Før man ser sig om er den ene dag efter den anden gået, timerne nærmest sluger hinanden, drøn irriterende.

Men udrensningen hjælper hen af vejen. Der kommer mere klarhed i kaos, mere orden, lidt mere luft, lidt færre tanker, og på et tidspunkt regner jeg med at nå derhen hvor jeg kan slappe af igen.

Min kæreste siger jeg har stress, og jeg tror ham. Derfor er den proces jeg har gang i personligt lige pt. affødt af mange ting, men blandt andet det her med at jeg, en person med totalt kontrol, har stress. Jeg elsker alt det jeg laver, men jeg påtager mig for meget, har for mange jern i ilden, og det er virkelig på tide at slukke nogle af dem, falde ned på jorden, dyrke og tænke på mig selv, samt dem jeg holder af.

Har du været i samme situation og har du et godt råd?

Ingen kommentarer: