fredag, april 15, 2005

Cheers mate:-)

Fredag aften tilbringes sammen med to gamle venner. Ikke at de er gamle i den forstand. Nej vi går bare langt tilbage. Lærte hinanden at kende i folkeskolen. Har siden røget mange forbudte smøger sammen, drukket vodka i smug, ørlet i hækken, grinet, råbt, skændtes, lavet rigtig meget ballade, hørt god musik og meget andet. Vi har mistet forbindelse siden dengang men taget den op igen, glædeligt er det. Sjovt er det. Hyggeligt er det. Det giver noget særligt når man kender hinanden så langt tilbage. Der er ting der ikke skal forklares, man ved hvem man hver især er. Selvom der selvfølgelig er ting man ikke har deltaget i, eller oplevelser man ikke har hørt om. Følelser man ikke har fået beskrevet. Man må indhente tabt tid. Og det gør vi dermed i aften. Over en øl eller to.

Jeg er sikker på at vi får det rigtig hyggeligt, og ikke mindst sjovt når vi tager en tur ned af memorylane:-)

Som 31-årig har jeg kontakt med de mennesker fra min fortid som jeg har brug for at have kontakt med. Der er mange jeg ikke har lyst til at have noget menneskeligt at gøre med, folk der ikke siger mig noget, som ikke er i stand til at give særlig meget af sig selv. Folk jeg har afskrevet selvom det gjorde ondt. Men fordi det var bedst for mig. Sundest for mig. Sådanne valg er man nødt til at træffe. Selvom de smerter. De kan godt være rigtige alligevel.

Men de to, Sune og Majken, som jeg skal se i dag holder jeg rigtig meget af. De er sjove, kærlige og vedkommende. Intelligente og følelsesmæssige individer. De er også sig selv. De kan få mig til at grine, og med dem kan jeg snakke om alvorlige ting. I sandhed en dejlig blanding:-)

Har du gamle venner? Har du nogle du ikke har kontakt med som du egentlig gerne vil ses med igen?

Ingen kommentarer: