lørdag, april 23, 2005

Fuglefløjt og spirende forårsliv

Jeg åbner den franske altan på klem. Luften suser stille ind. Så er det jeg hører det. Ja det. Fuglene der synger, fløjter, giver lyde fra sig. Det gør mig glad, rigtig glad. Fuglenes universelle sprog er så smukt, nærmest poetisk, det bærer mig tilbage til svundne teenagedage hvor jeg gik med aviser.

Dengang stod jeg op kl. 5 om morgenen og kørte afsted på min rute der varede 1½ time. Rundt på hele ruten fulgte fuglenes fløjten mig og det satte mig i en udefinerbar stemning. Èn ting er at man er træt så tidligt om morgenen, men fuglene sætter ligesom det hele i perspektiv.

I det hele taget kan dyr bringe én i en stemning der bare løfter og gør det hele lettere. Det er lidt som med havets dønninger på stranden, skovens brise og rislende vand. Det lægger sig som en luftig og liflig balsam over dagligdagens trængsler og irritationer.

Så selv om jeg vælger at stå op kl.6 en lørdag morgen for at arbejde med bookworm.dk så er jeg ikke alene, de følger mig, og åbner jeg mit kontorvindue lidt på klem er de der hele tiden, liver mig op og giver mig et smil på læben, et smil for livet:-)

Ingen kommentarer: