fredag, juni 02, 2006

Den kalder, lokker, messer....

Ssysshh....kan du høre det? Det er min have der kalder. Den lokker, smisker, hvisker, prøver at lokke mig ud, ud, ud.

Straks der er kommet lidt arbejde af vejen er bogormen også den første til at stikke i træskoene, finde haveredskaberne frem og komme ud i det grønne. Komme ud i solen. Se æbletræet der blomstrer. Projekterne der venter. Hundene der gerne vil snuse i baghaven og dase i solen.

Alle mine forkultiverede ting og sager venter på at komme i jorden. Men først skal der gøres klar. Og når man har overtaget en gammel forsømt have må man gå frem bed for bed. I øjeblikket er bogormen igang med greb og grensaks, og er ved at rydde et hjørne hvor træer har selvsået sig selv i de uopmærksomme år. Så meget at de skygger for to smukke syrener der står helt bagerst. De skal frem i lyset, jeg vil se dem, for jeg er bare så vild med syrener.

For ikke så længe siden fik jeg lavet mig et rosenbed, smukt med 8 nye roser. Jeg tror ikke de når at komme alle sammen i år, men et par af dem spirer da. Nu er tiden klar til at få ryddet alle mine bede for ukrudt og andet der ikke hører hjemme, og få sat sommerblomster, solsikker, og alskens andet godt.

Bagefter venter terasserne der også skal ordnes. Potterne er sat ud med indhold. På min lille terasse står der to flotte hortensiaer, og de skal have følgeskab af krydderurter, og tomater der skal bindes op af et hegn. På min store bagterasse finder jeg på andet godt, og på begge terasser skal der sætter massevis af lathyrus, der kan krybe op af de grimme hegn og give mig et smil på læben, og en herlig duft i næsen:-)

Det blir´en god sommer, og en travl pinse:-) Og for pokker, hvor jeg bare er en rigtig havepige:-)

Hvad skal du lave i pinsen?

Ingen kommentarer: