mandag, juni 19, 2006

Rovdrift på frugten og sommerlæsning i bogstavsvis

Undskyld mig et øjeblik, mens jeg lige voldtager en appelsin big time!

Når der er hang til appelsiner og masser af filur i fryseren, ja så har sommeren helt klart indfundet sig! Der nydes, dases, og arbejdes i ny og næ. Nu venter bogormen såmænd bare på at hendes nyplantede blomsterbed spirer frem og overvælder alt og alle.

Sommerlæsningen der venter lige om hjørnet må være Dan Turells mord-serie, Philip Pullmanns Det Gyldne Kompas, Herman Bang-noveller i massevis, Selma Lagerlöfs Nils Holgersens rejse gennem Sverige, Browns Da Vinci Mysteriet som jeg med skam må meddele endnu ikke at have slugt, Camilla Läckbergs Prædikanten, og pølsen i rosinenden: Laura Ingalls Wilders Det lille hus på prærien - serien som netop er blevet genudgivet. Der er lidt af hvert, dansk såvel som udenlandsk, men det er vel ikke for meget at sige at sommeren står i krimiernes tegn. Skønt!

De sluges begærligt bogstav for bogstav hjemme i mit hus og i min have, for vi har tænkt os at holde hjemmeferie i år, nyde hus og have, og få lidt styr på sagerne. En praktisk ferie hvor der skal laves lidt, men samtidig skal der kobles af med hygge og bøger, god grillmad og dejligt samvær. Nå ja, lidt ture i ny og næ for eksempel til Danmarks Akvarie, stranden, Knuthenborg og lignende kan da sagtens komme på tale:-)

Jeg kigger lige i kalenderen, suk, der er jo hele 6 uger til ferien banker på. Nå, på med vanten:-)

Hvad skal du/ vil du gerne have læst her i sommeren 2006 og hvorhenne?

Ingen kommentarer: