søndag, januar 16, 2005

Nu det er januar....

måneden for slankekure og helsetrip, så kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre hvordan man i det ganske blog-land holder sig sund og fit?

Dyrker du motion? Spiser du sundt? Går du i kurbad? Mediterer du? Yoga? Pilates?Løb?
Eller er du totalt ligeglad med hvor sund du er og nægter du konsekvent at lytte til din krop?

Grundet lidt nakke og ryg-problemer gennem de sidste par år på grund af meget læsning og dårlig læse-holdning er jeg nødtsaget til at træne hver 2-3 dag. Jeg har nu fundet et niveau hvor jeg faktisk er blevet ret glad for min træning. Jeg varierer min træning med yoga, pilates, boldtræning, Effekt, svømning, cykling og blandet konditions og styrketræning. Og det være sig alt sammen hjemme, så jeg kan træne når jeg har tid og lyst. Jeg har fået købt nogle gode dvd´er og trænings-bøger med øvelser, og det er faktisk blevet ret optimalt for mig.

Jeg kan tydeligt mærke at jeg får det bedre når kroppen er fit, og yoga og pilates giver en mediterende tilstand der giver psyken ro. Det afstresser og giver en dimension i hverdagen som jeg har brug for. Det giver nydelse.

Samtidig forsøger jeg at leve sundt. Vi forsøger at holde sodavand og slik på afstand og spiser i stedet en del frugt - uden dog at være fanatiske, for jeg ønsker ikke at leve som et fanatisk menneske. Men faktum er altså at man får det bedre når man lever sundt, tager hensyn til både krop og legeme.

Hvad gør du for dig selv på det her plan? Eller gider du bare ikke?

Ingen kommentarer: