fredag, januar 14, 2005

Ska´vi ta´en smøg.....

Jeg kunne tænke mig at starte en lille debat! Som bekendt sker der en del på røg-fronten disse år, og de helt nye tiltag er at det bliver sværere at være ryger. Som ikke-ryger synes jeg det er dejligt at kunne køre i tog, gå på café osv. uden at blive passiv ryger ufrivilligt. Jeg synes også man skal tage hensyn når man er ryger. Det er personligt aktuelt for mig pt.

Min far ryger som en skorsten og han kommer på besøg her de næste par dage. Jeg ved hvordan det bliver. Han føler ikke at han behøver tage SÅ meget hensyn, men også at vi bare kan bære over med ham. Jeg har kæmpet med det i årevis og forsøgt at finde et kompromis ham og jeg imellem, så han kan holde ud at være her og så jeg kan tillade mig at trække vejret mens han er her, den ene tænder jo stort set den anden, og luften bliver altså ret så bepestet.

Men samtidig kan jeg også få lidt medlidenhed med rygerne, for det er lidt hårdt der bliver sat ind disse tider, og helt ærligt, så skal folk jo have lov til at ryge hvis de vil - på samme måde som at vi ikke-rygere burde kunne slippe for passiv rygning.

Er du ryger? ikke-ryger? Og hvor meget hensyn skal man tage?
Hva´synes du?

Ingen kommentarer: