onsdag, juli 06, 2005

En underlig og tænksom dag

Dagen i dag føles underlig. Den amerikanske præsident er i landet, alt sættes overstyr og alt laves der om på i forhold til sikkerhed. I disse terrortider kan jeg godt se fornuften i det, og helt ærligt folkens, han er snart ude af landet igen, så lad være med at hidse jer op over at I ikke kan sejle i kano den ene dag, eller at I ikke kan komme jeres sædvanlige vej til arbejde - der er en god grund til det - I vil vel også gerne selv beholde livet, ikke?

Tour-afslutningen i går efterlod mig i en underlig stemning. Det var jo vanvittigt spændende! Kunne næsten ikke holde til det. Jeg er jo klar Armstrong-fan og heppede på Discovery, til forskel fra mange andre danskere. Dermed ikke sagt at jeg ikke er CSC-fan. Det er jeg også i høj grad, men jeg ser dem mere som arvtagere for Armstrong når han har hevet sin sidste sejr hjem i år. En sejr jeg blev ret meget i tvivl om igår, eftersom Discovery lå bagefter CSC, og hvis vi skal være ærlige; kun vandt på baggrund af Zabriskies styr. Et styrt der var så frygteligt. Stakkels mand. Jeg havde virkelig ondt af ham. Jeg ville at Discovery skulle vinde, men faktisk ikke sådan som det skete i går. Jeg håber Riis kan få talt lidt gejst ind i sit mandskab, for de kørte suverænt flot og der er ingen tvivl om at de er den største konkurrent til Armstrong.

Og hvad sker der så idag? Jeg tror CSC holder lav profil og at Armstrong sandsynligvis kører for at få en etapé-sejr ind. Omvendt kan det også være at CSC sætter alt ind på at vinde ind igen og at Armstrong ikke kæmper så hårdt. Det er ikke til at vide, men spændende bliver det. Muligvis kommer den grønne joker eller en anden sprinter i spil igen, hvem ved:-) Glæder mig ihvertfald, og håber at se Zabriskie ude at cykle, mangler lige en opdatering på hvordan det går ham.

Nå men sådan ca. en million anmeldelser skal falde fra min hånd i dag, i dette herrens vejr:-) Der er vist dømt anmelderskriblen og råhygge med varm mokka indendørs:-) Kæresten og hundene sover tungt, han arbejdede i nat og kom først hjem kl. 04, så han skal have lov at sove lidt mere:-) Så vil jeg kaste mig over sommer-tema bøger og et interview med den udenlandske krimiforfatter Peter Robinson:-)

Hvad skal du bedrive dagen med - og skal du toure den?

Ingen kommentarer: