tirsdag, januar 24, 2006

Bogormen lige lukt i fugleparadis....

I nat var jeg djævlen der skumlede under min dyne hver eneste af de 130.000 gange mine to hundebasser vækkede mig, blot fordi de troede at "farmand" kom hjem, og nej, kære venner, han er på kursus. En skam man ikke kan forklare hunde sådan noget. Og skamme sig skulle de, ligger nu og snorker herligt ved brændeovnen på hver sit tæppe, mens jeg sidder her og er træt på grund af nattens tumult!

Nå men eftersom jeg havde leget djævel hele natten iførte jeg mig til morgen mit engle-kostyme. Svingede plader og dej, bagte grovboller så der stod damp i hele huset, og her er det så at det med engel kommer ind. For mine have-kæle-fugle har det hårdt i øjeblikket, så da en af bollerne var kølet af skulle der spredes til dem der hopper rundt på græsset og dem der kommer på foderbrættet. Naturligvis. Og bogormen er hermed garanteret en plads i fugleparadis. Spørgsmålet er så bare, hvem leger Skt. Peter hos fuglene? Måske Søren Spætte?:-) Jeg ser det for mig. Ser for mig hvordan jeg banker på et kæmpefoderbræt i fuglehimlen, hvordan Søren lukker op og skraldgriner til mig....

Jo den sag er klar, jeg behøver ikke gå i kirke til jul mere...

Ingen kommentarer: