mandag, januar 16, 2006

Hjælp mig! Få mig videre ud i verden....

Allerkæreste læser! Jeg har brug for din ekspertise, inspiration, gyldne ord, kald det hvad du vil. Sagen er denne: bogormen jobsøger. Jep. Sådan er situationen. Bogormen er arbejdssøgende. Og her kommer du ind i billedet.

Jeg er netop blevet færdig som cand.mag i Litteraturvidenskab på KUA. Da jeg sysler med en bogportal jeg gerne vil gøre til et bierhverv sidder jeg og har besluttet mig for at sende nogle jobansøgninger ud i verden. Mit første valg er naturligvis forlagene, jeg har jo uddannet mig med henblik på at være med til at udgive en hulens masse dejlige bøger. Altså et redaktør-job. Men de hænger som bekendt ikke på træerne.

Nå. Men altså, jeg sender uopfordrede ansøgninger ud. Vil gerne lave noget med bøger, litteratur, natürlicherweise. Det må gerne være deltid. Eller flexet freelance. Projektarbejde. Det kan også være journalistisk arbejde, formidling, til nød undervisning. Nogle gode ideer? Hvad synes du jeg burde lave i det daglige? Hvilke egenskaber hos mig har du lagt mærke til som jeg ikke selv er opmærksom på? Hrm...

Samtidig leder jeg efter gode muligheder for bogportalen som jeg jo gerne vil gøre til et bi-erhverv. Vi har ingen midler til markedsføring, men har gang i en masse planer. Både i forhold til at kontakte og få et samarbejde op at stå med en lokalavis eller et blad på en eller anden måde. En anmeldelse og kort oprids af litterære nyheder i hvert nummer tilgengæld for navn og link. Markedsføring, jep. Noget for noget konceptet.

Vi er også gået igang med at forberede bannere, de skal bare være sparsomme, ikke irriterende. Der kommer link så man kan gå direkte ind efter en anmeldelse og købe bogen hos en boghandler. Jep. Ander der har gode ideer? Det tekniske på sitet behøver I ikke kommentere, vi har en masse vi gerne vil forbedre, så mangler her er vi klar over. Vi søger at kigge ud over vidderne, mangler input til hvordan vi kan gøre sitet til et bi-erhverv, så jeg kan nøjes med at være freelancer....

Hjælp, inspiration, ord på stribe modtages med kyshånd....

Ingen kommentarer: