mandag, januar 23, 2006

Gufler bøger mens DK er glat...

Disse dage gufles der bøger. Det er skønt at være anmelder, selvfølgelig kræver det at man bruger tid og energi på det, men det er altså herligt, særligt når læsningen tilmed beriger en i stor stil! Torsdag og fredag sidste uge rå-åd jeg "Box 21" af Roslund og Hellström der udkommer her den 27. januar, i weekenden tog jeg mig glædeligt af Camilla Läckbergs "Isprinsessen". Det skulle jeg ikke fortryde. Meget underholdende og mindst lige så spændende.

I går tog jeg så hul på Sue Monk Kidds "Biernes hemmelige liv" fra Bazar Forlag. Oh la la. Også en lækkerbidsken. Forlaget skriver: "I Biernes hemmelige liv hvirvles man ind i South Carolinas varme sommer og kommer ind under den barske overflade hos den 14-årige Lily, der kun svagt mindes den oplevelse der tog livet af hendes mor, da hun blot var 4 år gammel. Gennem Lilys møde med de mennesker, der rummer svaret på den traumatiske hændelse, som forhindrer hende i at finde ro og i at acceptere sig selv, beriges vi som læsere med en varm og vidunderlig visdom."

Sue Monk Kidds roman er noget særligt. Måden hun skriver på er speciel. Men på den gode lidt kildrende måde. Man labrer ord i sig.

Efter weekenden der langtfra blev stille og rolig, kæresten havnede på skadestuen og resten af weekenden var urolig og kaotisk, ja så er det taknemmeligt at kunne flygte ind i det fiktive univers og nyde ordene. Han har det ok igen og er på kursus, mens bogormen sidder og spiser bogstaver herhjemme.

Har du læst noget af Sue Monk Kidd? Eller hvad læser du lige nu?

Ingen kommentarer: