mandag, januar 09, 2006

Krøniken, tilbage i søndags tilstand....

Endelig! Krøniken er tilbage. I god stil. Jo, jeg synes faktisk det er præcis så godt som det plejer, også selv om Erik er død. Ja, jeg må indrømme jeg flæbede ubehersket sidste sæson hvor han begik selvmord. Men jo, det kunne ikke være anderledes, det var jo næsten ikke til at holde ud af følge figuren Erik mere. For tragisk, simpelthen.

Ida har fundet en ny hjertenskær. I starten virkede han da sympatisk, ja ja, men efterhånden som afsnittet skred frem faldt sympatien mere og mere fra hinanden. Og da han afviste den nuttede hundehvalp, tja, så røg hans positivitets-konto. Ud med ham. Sikkert også mest fordi jeg venter på at Ida og Palle skal finde sammen, og jeg VED bare at det sker! Jeg forudser allerede amorinerne begynder at blomstre næste søndag, for ham der Søren-fjoget må da snart være ude af billedet....

Ida prøver at holde drengene væk fra Kaj Holger, på samme måde som Søs prøver at holde pigebarnet væk fra Viggo-drengen. Min jubel var stor da Ida konfronterer Kaj Holger med det faktum at han ikke undte sin søn succes. Sådan! Det havde jeg ventet på....

Kaj Holger ser efterhånden noget grå ud, lyder lidt hårdt, men jeg forudser at han snart er ude af billedet, helt rask ser han ikke ud til at være. Det er jo heller ikke fordi ægteskabet er rosenrødt vel, selvom Karin er overbærende...for manden har altså helt ærligt opført sig temmelig dumt, eller rettere hjerteløst.

Den stupide Søs har endnu en affære, det går over min forstand når hun har en dejlig mand som Palle der bare har gjort alt for hende. Men det er nok netop det er der problemet, hun går klart efter de mere komplekse mænd der gerne vil hende og så alligevel ikke. Ihvertfald får Palle nok, endelig! Og nu venter jeg så blot på at Palle og Ida finder sammen! Hørte I det producere? Nå ja, bevares, ved jo godt at plottet allerede er lagt, storyline på plads osv. Men jeg regner med jer!

Jeg er en vaskeægte fan. Ofte ønsker jeg at jeg havde fået lov at opleve/leve i tiden omkring Krøniken. At kunne gå i de kjoler, at kunne leve i de rammer. Ja ok, det var også hårde tider, bevares. Men man har jo lov at drømme.

Behøver jeg fortælle at jeg har reserveret afsnit 1-6 på bibloteket? Ja, for det at skulle investeret i dvd-boksene er jo ikke for tøsedrenge....

Og naturligvis ser jeg også frem til at DR genudsender Ballings Matador, det skulle ske til efteråret og jeg vil være en trofast seer! Jeg er simpelthen en sucker for sådanne historiske serier med det sædvanlige nødvendige indhold.

Ingen kommentarer: