mandag, juli 12, 2004

At glædes og længes

At gøre noget der gør andre glade og lykkelige har altid betydet mere for mig, end selv at blive overrasket og glad over noget andre gjorde for mig. I disse sidste uger har jeg bastlet og fokuseret på en masse overraskelser der skal gøre et andet menneske glad på en stor dag. På torsdag går det løs, det hele bliver afsløret og jeg håber hun bliver overrasket og glad.

Forventningens glæde er nok lige så stor som den glæde overraskelserne og hjemme-bastlede gaver vil give.

Uanset hvad skal hun bare have en dejlig 80-års dag....

80 år, stadig rask og rørig. Man har svært ved at forestille sig hvordan det er. At sidde tilbage i et stort hus, uden mand og børn, alene om alting, og dog lykkelig. Jeg ville ønske hun ikke boede helt i Jylland, så jeg kunne stikke indenfor med hjemmebag og overraske, drikke kaffe sammen med hende, høre hvordan hendes dag har været.

Men jeg er så forbandet langt væk. Godt at telefonen er opfundet, og skønt at jeg har en kæreste der er ligeglad med omfanget af kroner og ører fra sjælland-jylland samtalerne:-) Jeg ville bare ønske at jeg snart kunne fremvise oldebørn for hende, det ville være en glæde der ville overgå alle andre.

Ingen kommentarer: