mandag, juli 05, 2004

Blogradio igen i æteren

Så er blogradio igen klar med en ny og spændende udsendelse, denne gang handler det om indholdet på en weblog, Joachim og Frederikke er i studiet, og får sig en interessant samtale med de 2 værter, Plok og Rasmus. Lyt med her - det er en god udsendelse!

Personligt synes jeg indholdet på ens blog er noget af det vigtigste, stemningen og tonen, den personlighed man lægger i det man skriver, og det at man gør sig bare en anelse umage med det skrevne - således at det stadig bliver spontant, men helst uden en masse stavefejl og sproglige faldgruber.

Hvad så med design, og evt. billeder? Jeg synes designet er vigtigt, og derfor er jeg også ved at lave mine egne sites til de 3 weblogs jeg har, lifeofgrith som du læser her, bogormens univers - litteratur-bloggen, og den gale grydeske, hvor det handler om mad! Der er ingen tvivl om at jeg i fremtiden kommer til at gøre mere ud af det visuelle, billeder osv.

Jeg læser masser af weblogs, både dem der personligt er mine favoritter, dem jeg ikke kender så godt, dem der er velskrevne og har et fedt design, dem hvor der er masser af billeder, dem hvor der er spændende historier, men også dem der ikke er så langt fremme med design, de helt nye bloggere som skal finde vej frem til en stil - ja for jeg synes dette medie er vanvittigt spændende og jeg vil gerne have det hele med!

Især synes jeg det bliver spændende når folk bruger deres weblog fagligt, som fx med musik, sport, fiktion osv. - fx den nye Tour de France weblog, TV2 webloggen, Dalagers mikrofiktion, Madbloggen, Frekvens, og jeg kunne blive ved - hvad synes du om sådanne weblogs?

Men hvordan har du det med dit eget indhold?

Og gider du læse sider som er dårligt skrevet?

Eller er det personligheden det kommer an på?

Ingen kommentarer: