tirsdag, november 15, 2005

Bogorm i hvirvelvind....

Det er ikke mange blog-ord det bliver til i disse dage, der er travlt på matriklen. Vi skal have tømt vores lejlighed og det giver anledning til lidt stress og jag, dog ikke mere end at vi har det ok med det og forsøger at bringe lidt god stemning og hygge ind i det Brøndby´ske hus.

Teknikeren plagede møjsomt og fik lov at lege handyman og vælte vores bue-væg i stuen. Resultatet er ved at komme og vi tror og håber at det bliver rigtig godt. I stedet for at have et stor rum der var opdelt, får vi nu et stort rum der bliver mere lyst. Heldigvis har teknikeren allieret sig med en dygtig gulvmand, bror-maler og en kollega der har forstand på det elektriske hurlumhej. Så langt så godt.

Bogormen pakker lejligheden og livet der ned i kasser, bliver sentimental men kommer ovenpå igen. Glæder sig over at have et hus og pakker videre. Bogormen læser samtidig bøger og forbereder sig på BogForum 2005 i weekenden, der er jo arbejde der skal klares inden da, så meget så muligt skal nå op på www.bookworm.dk

Ak ja, livet går sin vanlige travle gang, det støver her i hytten, der brygges god kaffe og hængebirken drysser over hele haven og fanger mig ind med sit meditative blæsen omkring. Huset tager form, et liv er ved at opstå igen, jeg drømmer mig frem og indser at om en god uges tid eller sådn kommer alle mine føs´dagsgæster ind af døren, håber vi er i orden til den tid, men ved også at de kan bære over med os i så fald der stadig er lidt rod:-) Uanset hvad så glæder jeg mig til at fremtrylle lagkage og boller den 24´ende og til at feste og lave drinks med alle vennerne den 26´ende, det skal blive så dejligt at hygge sig og feste lidt:-)

Krydsene er også blevet sat i dag, og nu går turen videre til biblo hvor bogormen som sædvanligt ikke har fået afleveret til tiden, der skal handles ind til lidt lækkert i brugsen og så skal det nye køkken her i hytten endevendes og gøres grundigt rent. Der bores i stuen, der larmes og jeg tror teknikerne er i sit es, det store legebarn.

Mange travle dage truer. I morgen skal der pakkes mere i lejligheden, vi skal på iværksætter-kursus teknikeren og jeg, 3 timer i Valby downtown, ikke at vi lige har tid, men sådan former planlægningen sig somme tider. Maler-bror kommer og hjælper i morgen, det bliver skønt at få malet, ja og så er BogForum og bogormen sammen i timevis fredag, lørdag, søndag, så det bliver nok igen småt med blog-ord, håber I kan blogge over med mig:-)

Ingen kommentarer: