torsdag, november 10, 2005

Bogorm i overhalingsbanen...


Wow....kender du det her med at livet bare drøner forbi og man forsøger at følge pulsen? Der er gang i den her på matriklen i øjeblikket, men et eller andet sted på den gammelfede måde.

Igår tog jeg bumletoget ned til barndommens fodspor, vendte tilbage til "fødebyen". Til januar skal jeg være gæstelærer på min gamle skole hvor min mor er lærer. Vi skal lave et kreativt skriveprojekt for to 8. klasser der skal ende ud i en masse noveller, en kåring og en flot artikel samt vindernovellen på www.bookworm.dk

Under projektforkøbet der er på 6 uger skal jeg være koordinator og litterær guide for alle disse unge mennesker og jeg glæder mig faktisk helt vildt. Forhåbentlig skulle det hele gerne munde ud i at en forfatter, vi håber det bliver Jesper Wung-Sung, kommer ned og giver et foredrag, vi afventer lige at få bevilget moneterne til ham, så skal vi forsøge at lokke ham med på ideen.

Jeg mødte tre af mine gamle klasselærere i går, det var godt nok deja vu. Lis var min klasselærer i de små klasser, Gerd da jeg gik i 8-9 klasse og Per da jeg gik i 10. klasse - der var ikke så meget som én af dem der kunne kende mig, what so ever. Det var spøjst:-)

Senere kastede jeg mig på min mors sofa og rå-litterært-åd af Karl Ove Knausgårds Ude af Verden, norsk debutant jeg på det varmeste kan anbefale! Da mørket faldt på kørte min mor og jeg til Næstved, ned til mine svigerforældre, der havde Mortens And-på-forskud klar, kæresten lavede noget arbejde på Lolland og stødte til os lidt senere sammen med de to hundebasser. Det var en dejlig og hyggelig aften.

I dag pumper maskineriet igen, der vaskes tøj, høres Tina Dickow på fulde hammer, mens der arbejdes på højtryk med bogportalens næste nyhedsbrev, phiiieeeu.

Og så noget meget mærkeligt, jeg tror søren jensme at kæreste har fået lokket mig med til en Brøndby kamp i aften. De skal spille mod Kalmar og han har plaget og plaget om jeg ikke ville med. Da han lokkede med fadbamser, pølser og ....( tarveligt kneb ) brunsviger! , ja så måtte bogormen giver fortabt og kunne ikke undgå at takke pænt ja. Så i aften stjæler jeg hans gamle hjemmebanetrøje og glæder mig til oplevelsen. En bogorm på Brøndby stadion, hrm...og så må man ikke engang tage en bog med i så fald at det bliver kedeligt, men pyt, der er jo fadbamser og brunsviger, så går det nok:-)

Ingen kommentarer: