fredag, november 25, 2005

Glæde på en iskold dag hvor sneen lader vente på sig...

Jeg summer af glæde. Den bobler indeni. Min dag igår var fuldkommen dejlig, stressende lige op til da kæresten havde glemt at købe gær, og kardemommeboller bager sig altså ikke uden gær. Men da mine gæster én for én trippede op forbi vores lille rødstenshus, passerede de tre hyggelige lanterner med bloklys vi havde stillet ud i novembermørket, da vi fik os bænket og kunne nyde de lune kardemommeboller, drikke varm cacao med flødeskum, få et glas sodavand/øl, og lidt senere indtage lagkagen med chokolade, bananer og passionsfrugt, ja så sænkede freden sig i det Lygum´ske hjerte og smilet brød konstant frem.

Det var bare så hyggeligt, og hvor blev jeg bare forkælet. Her til morgen tændte jeg op i brændeovnen og betragtede alle mine gaver. Uhm. Dejlig Gnags-box, Twin Peaks Season 1, sekskantet fuglehus med bronze-tag, gavekort til H&M, kaffekværn, kaffebog, gavekort til musik, Prince-box og den nye cd med TV2: De første kærester på månen. Jamen, jamen, sikke jeg blev begavet. Og så skal jeg jo ud og finde mig en flot DAB radio her i næste uge, kæresten fik pengene tilbage i Bilka for den radio han fejlagtigt havde betragtet som en DAB.

Nu sidder jeg så her og kigger ud på hængebirken der blæser i kulden. Jeg ved, kan mærke, at sneen kommer om lidt, og jeg ELSKER sne. Mit højeste ønske på min fødselsdag var sne, men pyt, bare det kommer i dag eller imorgen, så mine fest-gæster ankommer i sneen, kan komme indenfor i varmen og smelte op indeni via et godt glas øl og god stemning.

Vi vil forsøge at komme så meget på plads som vi kan. Stuen er lige nu rigtig hyggelig, men det kunne jo være rart om vi kunne få sofaerne herud, få anlæg op, finde alle sprut-flaskerne frem i diverse "forsigtig" flyttekasser, men nu ser vi hvordan det flasker sig, en god fest ved jeg det bliver:-)

Nu vil jeg gå i brændeovnens skær og vente på min sne:-)

Ingen kommentarer: