onsdag, november 23, 2005

Bogormen kører flag i stilling....

Så er vi ved at nærme os. Bogormen har ringet til det lokale bageri og kagedamen er hermed bestilt. Sig hvad du vil, kald mig barnlig, overskuddet er væk og det høj-gastronomiske i mig kapitulerede og det næstbedste var da selvfølgelig at bestille en kagedame!

Hvem husker ikke begejstringen når man som lille var til børnefødselsdag og fik kagedame/mand, der var kamp om at kapre stykkerne med det bedste slik og efter endt spisning rendte alle rundt med chokolade om munden. Jo, naturligvis måtte jeg i mangel af bedre genopleve barndommens glæder....

Dagen før dagen tilbringes i den "gamle" lejlighed, den skal gøres ren så vi kan overdrage den til den nye glade ejer. Det er sgu´lidt vemodigt, gå rundt i en rungende lejlighed og tænke på alle de vilde fester man har holdt, alle de hyggelige stunder, alle de samtaler der har vundet sted, de kildeture, kæl og nusseri, skænderier og andre oplevelser man har haft der. Husker levende hvordan vi overtog i 1998, hvordan jeg sad på en skammel med to bukke og et skabslåge som skrivebord og læste til eksamen i romersk litteratur....

Jeg husker også alle de mennesker jeg har delt gode stunder med i lejligheden, de to gange hvor vi har hentet en lille buttet hundehvalp hjem til Lyshøjgårdsvej, de mange måltider i stearinlysets skær vi har spist, ja sådan er minderne så mange.

Der vil komme nye, faktisk er der allerede mange nye minder her i vores nye hus i Brøndby, men det er alligvel svært og vemodigt at lukke døren til en del af det livet har været, vi har trods alt boet 1/4 af vores liv i Valby.

Nå men anyway, lukkes skal den, og videre skal vi. I morgen fyldes huset med gæster der kommer for at kippe med flaget, bogormen disker op med nybagte kardemommeboller, lækker banan/passionsfrugt/mango og choko-lagkage, varm cacao med flødeskum, og te/kaffe i kandevis. Der skal hygges skal der, og jeg glæder mig. Inden da hedder det desværre rengøring af en 3. vær. lejlighed og huset her i Brøndby, i særdeleshed køkkenet herude. Udover det skal jeg gøre dejlige artikler om bogmessen færdig og webmasteren skal ligge dem på bookworm.dk

Sådan er livet her, sådan præ-fødselsdags-agtigt:-)

Ingen kommentarer: