onsdag, december 21, 2005

En hårdt presset citron....

er præcis hvad jeg havde udviklet mig til her de sidste par dage. Stress og jag jog den gode julesteming på flugt, tilbage var et pres der blev større og større og en bogorm der blev mere og mere panisk.

På aftenens shoppetur efter de sidste julegaver spidsede det til og resulterede i et gigant skænderi vel hjemme igen på matriklen. Så kom al frustrationen og alle følelserne ud og bogormen fandt sig selv siddende midt i en ordentlig tudetur. Ah...kender I det? Det gjorde faktisk vildt godt, sådan at få tudet ordentligt igennem:-) Det lettede presset. Efter en god snak med kæresten der havde fået sagt ting der ikke helt skulle siges, ja så fik vi afviklet det hele i god steming og bagefter føltes alting meget lettere. Stressen var afløst af god energi og dynamik. Nu sidder jeg her og er på vej ind og læse et par sider i den for tiden foretrukne bog: Susanna Clarke: Jonathan Strange & Mr. Norell.

Dejligt at have fået løst de sidste par dages ulidelige pres. Nogle gange skal man bare åbne op for stressen og få snakket det igennem med sin nærmeste. Det kan jo vise sig at man griber tingene lidt forkert an og måske skulle se på det i et andet lys:-)

Nå men nu kan jeg høre min dyne skrige på mig:-) Sov godt derude i blogland...

PS: Jeg kan mærke julefreden snige sig stille ind på matriklen igen, og det minder mig om at jeg har nogle juletræer jeg skal have hygge-bastlet færdigt, men ingen stress med det, nej da, det er jo ren hygge, hvor man kan sidde og høre julemusik til:-)

Ingen kommentarer: