tirsdag, marts 14, 2006

Bogormen overvældet af virkeligheden

Ja, nogle gange er det bare sådan. Virkeligheden vælter ind over én og for en dag eller to er man overvældet og tankefuld. Eller også er det bare hormoner...

Ihvertfald har jeg gjort mig mange tanker om mit liv de sidste par dage. Jeg står ved en korsvej og er i en periode fuld af forandring, det giver gode, sprudlende dage, men sandelig også mindre gode dage. Eller også er det bare når jeg er præmenstruel....

Jeg har færdiggjort mit studie på uni og er ved at opbygge en karriere som freelancer, fordi det er det jeg helst vil. Sikkert er det at, det ville være langt nemmere for mig blot at finde et fuldtidsjob jeg kunne bestride og så ikke tænke mere over det. Men det gør mig jo ikke lykkelig. Min interesse for litteratur og andre personlige hobbies gør mig lykkelig, det er det jeg vil skrive om og beskæftige mig med. Også selvom det er benhårdt arbejde her i starten. Min forløbige målsætning siger mig at det vil tage et års tid at bygge mit freelancenetværk op, så jeg løbende kan få opgaver. En mere usikkert levevis, men heldigvis en jeg kan vælge fordi det er det der vil gøre mig tilfreds, og fordi vi har en økonomi der tillader det.

Vi er flyttet. Jeg har fået mit hus. Jeg elsker det. Men det er også hårdt at flytte, og der er mange løse ender, ting man ikke har overskud til at få ordnet sådan lige med det samme. Min målsætning er her, lidt hver weekend gør godt. Bid for bid ordner det sig. Med mere ro og stabilitet kommer mere tilfredshed, og pludselig ser vores hjem ok ud igen:-)

Jeg vil gerne være gravid. Jeg vil gerne have mit første barn, og endelig er min kæreste også klar. Det er noget der skal foregå helt naturligt, som en del af vores liv, og når kroppen siger det er tid så vil jeg juble, indtil da befinder jeg mig godt med beslutningen om det nye liv. Når det er tid, er det tid, og så er det bare at glæde sig:-) Derfor kan det da godt være jeg smuglæser "Gravid" og "Vores børn", for universet er bare så spændende for mig:-)

Det er meget store forandringer mit liv har budt på det sidste ½ år, og der skal tilvænning til. Jeg elsker dog alle mine forandringer, elsker min hverdag, mit liv, men skal også huske at være god ved mig selv og mine nære, værne om roen og lykken. Det er ikke kun udvikling og effktivitet der kommer først, ro og nærvær er mindst líge så vigtigt. Derfor glæder jeg mig til at begynde at skabe min første have, rode i jorden, lege med hundene derude, lave frokost til den dejligste kæreste i verden, på terassen, invitere venner, hygge, grine, leve:-)

Hvordan har du det med dit liv?

Ingen kommentarer: