fredag, marts 17, 2006

Med moppe, spand og sut i hånd

...er det virkelig det gud har i vente til mig?

Efter et pænt jobafslag i dag har mine tanker kredset i ring. Hvor ender jeg? Hvad skal jeg? Hvorfor?

Ok, ok. Har skrevet 7 ansøgninger og ved jo at det tager tid at banke en freelance-karriere op, men er det en karriere som stay-home-mom gud har i vente til mig?

Hvis jeg skal kunne køre en freelancekarriere skal jeg have gang i opgaverne nu her før der kommer småkravl, og jeg synes, tiltrods for positive tilbagemeldinger, at det lidt er en tur op af bakke i blæst. Omvendt er syv ansøgninger jo ikke noget særligt, såh, måske jeg bare skulle få sendt nogle stykker afsted hver uge så verden kan få øje på mig.

Stadig kredser tankerne dog omkring min fremtidige rolle. Lige nu banker mit hjerte for litteratur og alt hvad jeg foretager mig, og jeg håber at kunne komme til at beskæftige mig med det selvom der kommer børn osv., for en freelancekarriere kunne man jo kombinere med barsel og så videre, eller i hver fald en kombination på en eller anden måde.

På den anden side set er der jo ikke noget galt med at gå hjemme og sørge for hus, hjem og børn. Jeg vil da enormt gerne give mine børn en tryg opvækst med varm cacao og nybagte boller og des lige, omvendt vil jeg også gerne være bogorm og fortsat beskæftige mig med, og formidle litteratur. Det må blive en blanding det ender med. Kald mig bare naiv, men jeg har nu tænkt mig at forsøge!

Ih ja, det er ikke sådan at være nybagt akademiker med børnedrømme...tsk.

Hvordan med dig og karriere, børn og drømme?

Ingen kommentarer: