torsdag, august 11, 2005

Mit liv som husejer del 1


Nogle kalder det husramt. Jeg er blot ramt af lykke. Lykken over at have mit eget, lykken over at udforske alle de muligheder det rummer. Arbejdet gør mig ikke noget, resultater tæller og gør mig stolt.

Selvfølgelig måtte det komme! Altså det at jeg laver en ordentlig brøler. Sådan på størrelse med Eiffel Tårnet. Jeg har fortiet historien men nu skal den ud i blog-æteren.

Jeg skulle ordne baghave og rigtig have fjernet ukrudt og derfor hev jeg uvidende et stik ud i bryggerset og satte græstrimmeren til, den er nemlig helt fin til at få has på lidt ukrudt; altså for en tid:-) Nå men anyway, så trimmede jeg ukrudt og var umådelig stolt over resultatet. Fint, så langt så godt. Jeg tænkte da ikke det mindste over det stik jeg havde hevet ud. Næ nej.

Så tog vi hjem i lejligheden et par dage fordi Jacob skulle på cykeltur til Silkeborg og da vi kom tilbage til huset 5 dage efter synes vi der lugtede underligt. Meget underligt. Vi ryddede lidt skrald ud fra bryggerset og regnede med at det så var det. Men nej. Der lugtede stadig fælt.

En dag stod vi så og funderede over denne hersens fæle lugt. Min kæreste spurgte mig hvad der skulle sidde i stikket der var tomt og pludselig faldt ti-øren. Kummefryseren! De forrige ejere havde efterladt sig en kummefryser hvor der lå noget gammelt mad der bare skulle smides ud. At de så godt kunne have gjort det selv er jo så noget helt andet. Det var vores lod. Og jeg havde glemt alt om det i min iver for at ordne baghave. Ergo havde kummefryseren med mad i stået omkring 1 uge i vores bryggers - et bryggers der er varmt pga. en gammel varmvandsbeholder. Så kan man jo selv regne resten ud. Først jamrede vi os og havde lyst til at løbe skrigende bort. Siden mente kæresten at vi da kunne sælge indholdet til et pizzaria:-) Nu har vi accepteret bryggersets og kummefryserens midlertidige skæbne.

Enden på historien bliver at vi var nødt til at fryse kummefryseren og indhold ned igen. Lugten tog af. Men nu er det farligt affald. Den skal tømmes og spules, og vi skal selv bortskaffe både indhold og kummefryser. Ja, det var sådan rent bogstaveligt en historie fra de varme lande. Fra den husramte.

En af dagene skal vi bortskaffe indhold og kummefryser, måske jeg skulle lægge mig med influenza?:-)

Nogen derude der har lyst til at tjene til en McD coint offer?

Ingen kommentarer: