lørdag, august 27, 2005

Svigerfar, hip hip hurra

Min søde svigerfar har føs´dag i dag! Hurra for ham. Om ikke særlig længe skal vi sidde bænket og fejre ham, det skal blive hyggeligt. Især skal det blive hyggeligt at slappe lidt af og ikke sidde bøjet over anmeldelser og forfatterportrættet - jeg har også en fornemmelse af at min nakke vil sætte pris på det! Den brokker sig gevaldigt idag, det er hvad man kunne forvente efter de sidste dages arbejde, 82 anmeldelser ligger klar sammen med 2 forfatterportrættet og interviews.

Hvad betyder det at fylde 70? Er man gammel, men ikke sådan ældgammel? Gad vide hvordan man har det med det...når jeg tænker på hvor gammel jeg allerede føler mig indimellem her som 31-årig i forhold til andre, ja så kan det sgu´godt være at svigerfar føler sig som metusalem indimellem.

Hovedsagen er at han hygger sig, og jeg ved at han hygger sig rigtig meget med at dase på sofaen og se en masse TV, få sig en stift i ny og næ med naboen, sætte sig til et godt gammeldags dansk mad-bord hver aften ( selvom svigermor hævder det modsatte, hun er nemlig sund!). Han hygger sig når vi kigger forbi og nyder tiden med sit eneste barnbarn, vores niece Anna.

Han hygger sig gør han, tillykke til ham! Og så skal svigerfar og jeg sgu´have en bajer sammen idag, det ved jeg at han elsker når jeg siger:-) Han kan godt li´at hans akademiske og litterære svigerdatter tager sig en kølig pilsner i hans selskab. Indimellem hænder det også at vi tager en gl. dansk, men det er sådan mere til morgenbordet, og han er begyndt at sove længe, såh....det er ikke så tit mere, men muligvis er jeg heldig i morgen tidlig, for der er jo andre gæster end os, så det kan være han kan komme tidligt ud af fjerene:-)

Tillykke svigerfar - og skål!

Ingen kommentarer: