onsdag, august 31, 2005

Savner.....

- min seng som er rigtig rigtig god, især i forhold til de maddrasser på gulvet vi ligger på nu, der mildest talt ikke er noget at skrive hjem om!

- min bogsamling der plejer at udgøre et dejligt arbejdsmiljø hver dag, kontra de par sparsomme bunker jeg har med mig i mit nye kontor. De ligger og skriger og er ensomme!

- alle mine køkkenting der gør madlavningen meget lettere og som får mig til at nyde at tilbringe timer og atter timer i mit køkken, det køkken som gemalen ikke er færdig med at sætte i stand herude i det nye hus.

- alle mine kogebøger der giver mig inspiration, kontra "Nem mad let at lave" som jeg ikke engang gider skænke et blik i øjeblikket.

- mit gamle postbud som bare var SÅ sød og alle de pakkepostbude der var glade og søde når de kom med bogpakker til mig stort set hver dag! Kontra mit nye postbud, som også er sød men som distancerer sig fra omverden med hørebøffer - et plus er dog at hundene altid farer ud på terassen og får et par guffer af hende:-) Og pakkeposten har kun været her et par gange, undskyld, men han er altså ikke den skarpeste kniv i skuffen, men hva´, bare han kommer med pakker:-)

- Savner bare at have et "hjem" der er fyldt møbleret, med sofaer hvor man kan ligge og slappe af, sætte en god film på, eller se Tv-avisen - pt. har vi et TV med DR og TV2, det er fint nok for så ser vi ikke så meget tv:-)

- Savner at høre til, savner min "adresse-identitet" - herude er jeg bare en ny, og der er mange der ikke hilser når man kommer gående, det synes jeg er trist, men smilet og hilsenen kan jo altid starte fra mig selv.

- Savner at få et nyt sygesikringsbevis der betyder at lejligheden er solgt og at vi kan flytte vores møbler og komme rigtig på plads herude.

- Savner at gemalen får malet de par rum der skal males, og får sat hegn op i haven så hundene kan løbe i HELE haven.

Men: Jeg elsker dog mit nye kvarter, der er dejlig grønt og hyggeligt. Har fået to nye terasser her i huset hvor der altid er sol:) Har fået en stor dejlig have hvor jeg skal bruge en masse timer ude de næste mange år. Har fået ribsbusk, æbletræ og pæretræ, hvor skal det blive skønt med egen høst! Har fået så mange mange nye planter og grønt som jeg ikke kender noget til. Har fået mere plads og alt i alt skal jeg jo bare være dybt taknemmelig for at vi har haft råd til at købe dette dejlige hus!:-) Et stort plus er at hundene går ude meget af dagen i baghaven hvor de rigtig hygger sig, i hver deres lange lange snor, når de ligger og sover i solen og rigtig gasser sig så frydes jeg altså:-)

Savner bare ikke at savne:-) Men er også bare så glad for alt det nye, ja, meget komplicerede blandinger af følelser lige nu. .I den her orkan-tid skal man jo bare være så lykkelig hvis man har tag over hovedet, så egentlig kan jeg overhovedet ikke tillade mig at savne!

Ingen kommentarer: