fredag, august 12, 2005

Sommer sommer kom igen....


Jeg vil strække mig rigtig langt for at få varme og god dansk sommer igen! Så langt at:

- Jeg vil med glæde gøde plæne og slå den egenhændigt i de næste mange uger
- Skal også gerne plukke ribs fra busken og fryse dem ned
- Trimmer også gerne hele baghaven, bruger dog ikke kummefryserstik denne gang!
- Skal gerne anrette lækre måltider på vores to terasser
- Og vil juble af glæde over godt grillvejr, så meget at jeg nok skal gøre grillristen ren!
- Ok ok, fair nok, jeg bøjer mig, for sommer tager jeg gerne opvasken indtil vi får maskine igen
- Vække kæresten nænsomt hver morgen med dampende mokka
- Spille bold med hundene hver dag i haven
- Og endeligt, ok, jeg tager mig sammen og får børstet Baloo Chow hver dag!

Hvis ikke sommeren indfinder sig snart kunne jeg godt finde på:

- At tage en tur i kurbad for at få noget varme
- Blive pænt gnaven og tale dunder til vejrguderne HVER DAG
- At sidde alt for meget og arbejde i mit kontor, og det har jeg hørt er farligt
- Svigte min græstrimmer og min baghave til fordel for andre vigtige gøremål indendørs
- Have mine havehynder permanent indenfor!

Nu har jeg forsøgt:

- Optimistisk at sidde ude hver morgen med morgenmad og mokka
- Sige til alle at sommeren kommer lige om lidt igen
- Prise den danske sommer i rosende termer
- Glæde mig over alle de positive ting omkring vejret, fx den megen vand til haven

Men jeg kan altså ikke undgå at:

- Miste min vejr-optimisme
- Hrmf! At være skuffet.
- Summa summarum: Mor er skuffet, meget skuffet!

Ingen kommentarer: