onsdag, august 02, 2006

At klippe, beskære og spille med røde terninger:-)

Klip, klip, klip. Ukrudt og andet utyske forsvandt som dug for solen i går. Jeg var hård med beskærersaksen. Som klippede jeg de sidste mange uger ud af mit liv, gid jeg kunne...

At være effektiv, at få noget fra hånden. Det hjælper. Både på fysikken og på tilfredsheden ved dagens slutning. Også lidt på øverste etage. Ritch, ritch, ratch, hvor blev alt det grønne af? Det røg ud. Sammen med endnu en dag fuld af tanker. Haven blev mere og mere luftig, mens ham den sødeste lavede hegn sammen med naboen.

Stædig som jeg er besluttede jeg mig for at få de sidste frø i jorden, mange af dem kunne plantes til juli. Selvom jeg ved at blomsterne nok ikke når at titte frem, ja så skulle jeg bare have prøvet det af. Sådan er det at være ny haveejer. River i jorden, mærker den dejlige duft af natur. Tager overspringshandlinger indendørs for at læse teori, og består for første gang en prøve i første hug. Det der med kørsel på motorvej og motortrafikvej, det har mor her bare tjek på, søster.

Flere pæle sættes i jorden af mændene i nummer 6 og 8. De sveder, bakser, hygger sig helt gevaldigt. Imens fælder jeg tjørne og vidtberejste grene. Har det varmt. Har det godt. Så sætter aftenen ind. Vi spiser hos naboen, hvor den står på spaghetti og kødsauce, skønt. Vi har et dejligt afslappet forhold til vores naboer, det betyder noget. Vi ses, vi snakker, og jeg er sikker på at vi med tiden kommer til at se meget til hinanden. Naboens søn har i dag været min lille hjælper, han har vandet, revet, og snakket som et vandfald. Det gør de jo sådan nogle små. Jeg hyggede mig med det.

Mørket falder på og bringer regn, bulder og brag med sig. Det er fascinerende at kigge på, dragende. Sådan et vejr er lige mig. Og vi trænger jo til det. Dag bliver til nat, og jeg kaster et kig på dokumentaren med pigerne på The Bunny Ranch inden jeg skal sove. Sex og nøgne damer flyder i stride strømme. Jeg undres. Ikke over lysten til sex og sanselighed, men nærmere over det, at nogle kvinder rent faktisk gør det arbejde med glæde. Det må være pengene, det lyder jo som om de tjener helt godt.

Nu drømmer jeg. Drømmer mig tilbage til de sidste par dage hvor jeg har bestilt spil på nettet. Altså brætspil, familiespil. Jeg indrømmer, det er min store synd og jeg elsker spil mere end noget andet i verden. Sådan da. Hvad min søde kæreste så siger til det, når pakkerne begynder at dukke op? Hrm.... Nå hva´pokker, han er forberedt. Som jeg sagde til ham, "Lige nu, denne sommer, vil jeg bare gerne være glad, og hvis lidt spil og nogle røde terninger kan gøre mine dage bedre, så er det bare helt ok". Så nu venter jeg på at mine 12 gennemsigtige røde terninger kommer ind af døren. Godt at der kommer et par søde piger på besøg på lørdag til tøsegrill, så er jeg da vist nødt til at præsentere dem for de mange spil, jeg har fået bestilt de sidste par dage.
Røde terninger, sejt ik´:-)

Og hun sejlede ud på de røde terningers bølgende vande....

Ingen kommentarer: