mandag, august 14, 2006

Åh businesslife! Bogormen, nu som selvstændig erhversdrivende...

Fra i dag og seks uger frem skal bogormen tidligt op mandag til fredag. Skræmmende? Nej da. Skønt og herligt at der sker noget spændende, jep!

Dags dato starter undertegnede, sammen med en række andre iderige kvinder, som en ud af 15 eller noget lignende, på Cph Female Business, et seks ugers iværksætterkursus. Kan jeg forestille mig, at jeg om seks uger står med en forretningsplan i hånden og er klar til at springe ud som selvstændig erhvervsdrivende? Svaret er et rungende ja!

Joh, det kan jeg faktisk. Det er bare lige det med økonomien der ikke helt hænger sammen! Her vil enkelte sige, spring da bare ud i det. På dybt vand. Ja, ja, men altså, de dagpenge jeg har nu er jo gode, ikke sandt. De er et sikkerhedsnet. Men ja, man kan ikke både have sikkerhedsnet og svømme sammen med de vokse på det dybe. Man må vælge. Eller må man? Kan det tænkes at der findes en mellemvej?

Har du gjort dig erfaringer med det at være selvstændig? Også i forhold til dagpengesystemet? Har du nogle gode råd til mig?

Nå, jeg skal ind og pakke attachemapppen og stramme slipset....men inden da, et herligt smil til dig på den anden side at denne skærm, smil og lad regnvejrsguden til skamme på denne augustdag:-)

Ingen kommentarer: