mandag, februar 14, 2005

Det bedste jeg ved....

er som mange ved; at læse, at gufle bogstav for bogstav, ord for ord, side efter side. Da jeg ikke bare har det som en hobby, men også som mit erhverv, i form at mit studie på Litteraturvidenskab og som chefredaktør på mit nyligt startede bogsite www.bookworm.dk - som er lige på trapperne til at være klar til åbning:-) ja så får jeg altså læst en hel del bøger - og jeg elsker det bare!

På det seneste har jeg fået abstinenser, jeg har ikke rigtig haft tid til at anmelde så meget pga. af travlheden med at få lavet indhold og teknik bag www.bookworm.dk - men nu skal jeg altså igang igen:-) Hvis I ikke har fået tilmeldt jer vores nyhedsbrev så gør det endelig, vi er lige ved at være klar med den helt store åbningsparade:-)

Jeg har hele tiden læst faglitteratur til mit speciale, nu er jeg ved at færdiggøre en gammel biografi fra 1927 skrevet af Dickens´ven John Forster og denne uge tager jeg fat på en lidt nyere af slagsen, Kaplans fra 1989 og bagefter Ackroyds fra 1999. Det er basser på alt fra 600-1200 sider, vel at mærke på engelsk:-)

På anmelderfronten har jeg en del romaner liggende, blandt andet en om Kejserinde Dagmars fangenskab på Krim - dagbøger og breve, Maeve Binchys nye roman; Nattens Regn og Stjerner som bookworm.dk kører konkurrence på, Trine Andersens nye noveller; Anden kønslig omgang og en rigtig H.C. Andersen klassiker; De to Baronesser. Derudover ligger der fagbøger om litteratur, de russiske eksil-forfattere, Karen Blixens udgivelser i USA og England, det nyeste Schäfer og Sentura-magasin og en helt ny dansk biografi om Flaubert.

Af fagbøger er der kommet noget om haven, hunde, kejsersnit, fugle og en fiskekogebog. Der ligger også en enkelt Garfield-tegneserie og så skal jeg læse børnebilledbøger, blandt andet skrive en artikel nogle vildt fede børnebilledbøger - nemlig Madonna som børnebogsforfatter:-)

Spændende spændende....

Hvad læser du i øjeblikket, for man må jo sige at det er ret ideelt læsevejr:-)

Ingen kommentarer: