torsdag, februar 03, 2005

Når livet bider fra sig....

de grå skyer trækker sammen og man føler at man har været i en periode et stykke tid hvor tingene har været lidt mere hårde end almindeligt, ja så er det finessen at stoppe op og se om man kan bruge det man lærer til noget.

Jeg kan. Jeg tænker. Jeg spekulerer på hvorfor mit liv bider mig alle mulige steder i øjeblikket og så er det at jeg lover mig selv at efter mørke tider kommer der lyse. Jeg ved jo at af modgang bliver man stærk og forhindringer i livet er udfordringer man lærer af. Man vokser som menneske og udvikler sig, bliver bedre til at håndtere tingene.

Jeg kan dog også sukke og tænke at nu vil jeg bare gerne nå nogle af mine mål uden de store problemer, kan jeg dog ikke bare komme videre, derhen hvor det er sjovt og hvor solen skinner.

Jeg er forhindringen i mit eget liv, jeg er værktøjet der skal arbejde før mine drømme kan gå i opfyldelse. Og i øjeblikket skal jeg smøres og bearbejdes for at kunne hoppe, klatre og svømme over og under forhindringer på min vej.

Faktum er jo at de drømme jeg har om hus, børn og arbejde ligger lige forude, specialet skal bare afleveres og der skal en indtægt i hus. Og det går ok. det går fremad. Hvis ikke lige det var for min kære overbo, den spanske orkan, der ikke har fatteevne til at forstå at ikke alle mennesker gider høre techno, dance og spansk rabaldermusik hele dagen - at der faktisk er nogen der er hjemme og prøver på at lave noget. Og jeg nægter bare at den ..... skal jage mig fra hus og hjem.

De sidste par dage har hun kørt mig psykisk ned til sokkeholderne fordi jeg har været oppe for at snakke fornuft med hende, og hun derfor synes hun vil provokere. Nu er klagen skrevet, ørepropperne er købt og vejen frem er igen åben. Men det koster at bevæge sig op og ned psykisk i den grad, og jeg tænker på at der nu egentlig har været en lang periode hvor tingene har været lidt svære og hvor jeg ikke befinder mig der hvor jeg er lykkelig. Der vil jeg gerne være og jeg ved at det kun er mig selv der kan få mig derhen, så på med arbejdshandsken.

Hvordan har du det i svære perioder af dit liv og hvad gør du for at komme videre ud i lyset og solskinnnet?

Ingen kommentarer: