tirsdag, februar 08, 2005

Overbjørnen blandt flokken i panik

Så er det nu, valget står i dag, og endelig slutter 3 uges amerikaniseret valg-pop-luft udvandinger - hvor det ene gyldne løfte efter det andet er blevet slynget ud i den danske valg-osfære - og det er jeg garanteret ikke alene om at være træt af!

Jeg er ikke borgerlig! Men jeg kan som helstøbt fornuftigt menneske ikke pege på Lykketoft som statsminister. Ej heller kan jeg se den racistiske hyæne Pia Kæphøj med en stor indflydelse i folketinget - tanken om at hun får mere magt end ved sidste valg skræmmer mig faktisk ret meget.

Jeg stemmer på damen med håndtasken, ikke fordi jeg selv har en fetish for håndtasker, men fordi hun sammen med bla. Lone Dybkjær, er nogle af de eneste fornuftige jeg har hørt i denne valgkamp. Hendes holdninger virker fornuftige og hun er en politiker jeg føler jeg kan have tillid til.

Så er der dem der vil sige at en stemme på de radikale venstre er en stemme på Lykketoft, men helt ærligt lille (bjørne) fjog - er du ikke ved at være lige lovlig i panik før lukketid? Lad dog folk stemme på dem de har tillid til - og lad politikerne finde ud af hvordan folkets stemmer har fordelt sig og hvem der bør sidde på hvilken post. End of discussion!

Jelved er en skarp lille ugle ( mon tasken er fyldt med skovgodter?) og partiet i sig selv er en fugle-flok, parat til at løfte DK og flyve væk fra alle de gyldne løfter for at føre en fornuftig politik, jo tak, det smager mig!

Hvad stemmer du ved valgurnen i dag og hvorfor? Og hvis du skal karakterisere personen/ partiet du stemmer på som et dyr hvad skulle det så være?

Ingen kommentarer: