torsdag, september 01, 2005

12 dage - friheden vinker forude!

dage er det min arbejdsplan giver mig til at få specialet færdigt i, og sørme om det ikke ser ud til at være realistisk!

De fleste studerende, måske særligt specialestuderende, ved at en arbejdsplan er til for at blive lavet om:-) Jeg har lavet mange, mange, mange af dem gennem min studietid på litteraturvidenskab, men denne virker for en gangs skyld realistisk.

Jeg er nået til de sidste ændringer på side 54 ud af 75, så enden nærmer sig. Det føles meget mærkeligt. Men det bliver skønt, for det er godt nok en psykisk belastning at have sådan et speciale hængende over hovedet, især med fuldtidsarbejde ved siden af:-)

Jeg er meget spændt på fremtiden, spændt på om jeg kan få støtte fra min fagforening til et tilværelse som selvstændig iværksætter med bogportalen - det skal blive spændende alt sammen. Men først skal det sidste lige gøres færdigt, specialet skal printes ud og afleveres i 3 eksemplarer - mon ikke det så er på sin plads at fejre det? Det tror jeg bestemt. Det er uanset karakteren der kommer ud af det, noget af et stykke arbejde med sådan et speciale.

Tænk at jeg har produceret 80 sider, wauw, det er det længste projekt jeg nogensinde har lavet. Det jeg er mest stolt over, ret non-videnskabeligt, er faktisk at mit speciale "Fiktionens virkelighed - en biografisk læsning af Charles Dickens´romaner! kan læses af normalt interesserede litteratur-elskere. Det vil naturligvis være en fordel at de har læst lidt af Charles Dickens, men de kan også få udbytte af læsningen selvom de ikke har. Dette koster mig sikkert lidt på den akademiske karakter-skala, men hva´pokker, jeg skal jo ikke forske, men derimod formidle litteratur til de danske bogorme:-)

Har du gjort dig erfaringer som iværksætter - fx med støtteordninger, legater eller kurser?

Ingen kommentarer: