fredag, september 09, 2005

Tilbage i blide vande - men hvordan er det egentligt at afslutte en lang videregående uddannelse?

I´m on top of the world! Sådan da:-) Sidste afsnit er lavet færdigt og jeg er nogenlunde tilfreds, ved godt at det kunne være bedre hvis jeg var en toptunet forsker, men sorry folkens, det er bare ikke mig - jeg er bogorme-elskende litteratur-formidler, og det er der ikke 100 vilde heste der kan ændre på. Jeg har fået meget ud af specialelæsningen og den efterfølgende skrivning, så uanset hvad karakteren bliver er der ikke noget der kan lave om på denne viden og erfaring.

Tilbage er nu nogle dages korrekturlæsning, en ny indledning og konklusion, og skal jeg se mig selv udskrive de 80 sider i 3 eksemplarer og aflevere disse, få min forhåndsgodkendelse, melde mig ind i a-kassen - ja alle sådan nogle "nu er jeg ikke studerende mere" agtige sekvenser, meget meget mærkeligt!:-) Det virker sådan set som en stor illusionsboble, men efterhånden som begivenhederne begynder at indfinde sig går det vel op for mig at jeg er færdig!

Hva´med dig, hvordan var det for dig at afslutte en lang uddannelse?

Hvordan var det for dig da du afleverede speciale eller afsluttende opgave - og hvordan tog du karakteren?

Hvordan havde du det psykisk da du var færdig og stod som nyuddannet?

Ingen kommentarer: